D1 wint bij Sportlust '46 in een vreemde wedstrijd

17 april 2011 21:45

Op zaterdag 16 april speelde de D1 de uitwedstrijd tegen Sportlust'46. Wij startten na een uitloop van de wedstrijden ervoor om 11:15 uur. In de eerste helft stonden er verschillende pupillen op andere posities om te kijken hoe zij daar spelen.

De D1 startte de eerste 5 minuten goed en zo kreeg Daniël in de 2e minuut een schitterende kans om te scoren. Helaas was het de lat die de schitterende lob over de keeper een voorsprong voorkwam. Drie minuten later was het echter Mijke die door Robbin aangespeeld werd en de verdiende voorsprong noteerde. Hierna werd het spel echter rommeliger. De bal werd teveel blind naar voren geschoten en er werd niet goed overgespeeld. Het veld was enorm hobbelig en dat speelde wel mee. In de rust op het veld werd het team nog eens goed neergezet en zouden wij sneller elkaar zoeken en aanspelen.

Lars van Beek

In de 35e minuut van de wedstrijd werd het dan 0-2. Lars nam een hoekschop die mooi door Gido werd binnen gewerkt. Het spel werd beter en achterin werd er met name door Mohammed Ziani goed gespeeld. Ook de andere 1e-jaars D-pupil Lars speelde een goede pot. Het mooie was dat Mohammed zelfs luchtduels won en éénmaal de bal schitterend weg kopte voordat de rechterspits diep kon gaan. De D1 kreeg hierna een flink aantal mogelijkheden en speelde goed over of probeerde juist de goede dingen. Robbin stuurde Jorn een paar keer goed weg of de vrijgelopen Jorn werd juist goed aangespeeld door hem. Daniël speelde fel op het middenveld en gaf een aantal goede passes. Er werd ook goed gecombineerd. Zo kwam ook het derde doelpunt. Gido werd goed aangespeeld en de opgekomen Remco werd in een combinatie en een kaats aangespeeld. Remco haalde uit en scoorde in het uiterste hoekje de 0-3. Hierna gebeurden er een aantal vreemde dingen. De tegenstander probeerde te blijven voetballen en tot dan was er weinig tot niets aan de hand. Remco verdedigde goed door een blok te zetten en de scheidsrechter floot voor een overtreding. Tot grote teleurstelling van Remco werd de bal op de penaltystip gelegd terwijl eenieder ruim buiten het strafschopgebied lag. Zo werd het 1-3 en na een vreemde periode (…) en extra blessuretijd werd er door de scheidsrechter afgefloten.

Mohammed Ziani