24 april 2022 15:15

Teus Verhoef

Weer eens een “Terug in de “Tijd, dit keer met een artikel betreffende de Verplichte Dienstverlening (VDV).

De aanvang geschiedde in 1997 en besloten werd dat alle spelende leden vanaf 12 jaar de vereniging verplicht moesten steunen bij de uitvoering van de vele activiteiten als volgt in de vorm kon van het optreden als scheidsrechter, grensrechter, leider, barmedewerker, het ophalen van oud papier of het rondbrengen van stukken, zoals het clubblad.

Het betalen van een afkoopsom was en is het gevolg bij het niet willen deelnemen aan VDV. Na een wat haperend begin werkt dit systeem thans in grote mate bevredigend en kan hierdoor de organisatie, met naast de meer dan 100  VDV’ers het bestuur van 6 mannen en 1 vrouw (Carla Zwijnenburg wordt als 2e secretaris gekoesterd) en een 5-tal leiders van diverse commissies, over het algemeen vrij soepel verlopen. In dit verband mag, zonderen anderen te kort te doen, toch speciaal de aandacht gevraagd worden voor de onderhoudsploeg. Deze ploeg, bestaande uit Willem Miltenburg, Daaf v.d. Graaff, Meindert den Hoed, Cock Murk en Ben Schouten is dagelijks bezig met het zo ordelijk mogelijk houden van het complex buiten de uitlijnen van de velden. Dit alles onder leiding, maar ook zelf nog volop aan de bak, van de zojuist 76 jaar geworden Willem Miltenburg.

Bron: Teus Verhoef