Zaterdag 2 wint bij Jodan Boys

17 april 2011 21:45

Op zaterdag 16 april speelde zaterdag 2 zijn laatste uitwedstrijd in de competitie bij Jodan Boys. Er werd gespeeld op een veld bij GSV waarbij René Zuurmond zich waande op de fimset van 'All-Stars'. Het meegereisde publiek was na arriveren net zo verrast als zaterdag 2.

Het veld aan de rand van Oosterwei lag verscholen tussen flats en een bomenpartij. Het veld bestond uit zand, had wat grassprietjes en enorm hobbelig. De hoeken van het veld hadden geen hoekvlaggen en de lijnen waren slecht tot niet zichtbaar. Zelfs Robbin Brouwer viel het op en begon uit zichzelf met zijn hakken in het zand lijnen te trekken. De dug-outs, 4 stuks aan weerszijden van het veld leken regelrecht van de schroothoop te zijn gehaald. Zaterdag 2 diende dus zelf voor de entourage te zorgen.

Jodan Boys startte slim door in een 1-4-2-3-1 formatie te gaan spelen en ons het spel te laten maken. Bij balverlies van ons schakelden zij snel om en kwamen zij met 3 of 4 man voorin te spelen. In de eerste helft moest zaterdag 2 een aantal keren goed neergezet worden om deze tactiek goed te kunnen oppakken. Zaterdag 2 was in de eerste helft de betere ploeg en kwam in de 22e minuut op voorsprong door Paul Hom op aangeven van Kenneth Wijngaarden. Zo nu en dan zagen wij dat de tactische trainingsoefeningen eruit kwamen en er goede combinaties werden neergezet. Robert Eisema liet zien dat hij tactisch heel goed posities in kan nemen en voor evenwicht zorgde tussen de aanval en verdediging. In de 33e minuut was het door het betere spel Erik Hartvelt die Paul bediende en de 0-2 scoorde.

In de rust werd uitgelegd wat het spelsysteem van Jodan Boys voor ons betekende. Wij moesten niet in hun spelletje meegaan maar vooral hier slim mee omgaan.

De tweede helft was een periode van aanvallen, incasseren van overtredingen en veel mogelijkheden die door de assistent-scheidsrechter afgevlagd werden. René Zuurmond werd snel ingebracht voor de goed spelende Robert Eisema om het organisatorisch neer te zetten, en Erik Hartvelt werd in een positie gezet waardoor wij Jodan Boys met hun eigen spel gingen bestrijden. Maarten Vaatstra had ruim een kwartier voor tijd de plaats ingenomen van Hidde van As die zich goed in de wedstrijd had neergezet. Hidde was meegenomen vanuit het derde elftal en mocht starten als rechtsachter. Hidde speelde zich goed 'in de kijker' en zo is het goed om op te merken dat een derde selectieteam wel degelijk zijn vruchten afwerpt. Jodan Boys kreeg geen echte kansen meer en zo eindigde de wedstrijd in een nette 0-2 winst.

In de competitie speelt zaterdag 2 nog 2 thuiswedstrijden tegen Alexandria'66 en HOVDJSCR. Als wij deze wedstrijden winnend afsluiten is het kampioenschap een feit. Eerst mag zaterdag 2 a.s. dinsdag in de ¼ finale beker thuis aantreden tegen De Zwervers. Aanvang 20:00 uur.

Opstelling zaterdag 2:

Martijn Ooms – Hidde van As (Maarten Vaatstra) – Osin Peltenburg – Arco Schilt – Jan Maes – Erik Hartvelt – Corneille de Weerd-Bel – Robert Eisema (René Zuurmond) – Nabil Belali – Kenneth Wijngaarden – Paul Hom.