Ook C2 bekert verder, na spannende wedstrijd!

21 december 2011 15:45

Op het kunstgrasveld van Capelle speelde Schoonhoven C2 op 17 december de inhaalwedstrijd in de 2e ronde van de KNVB beker tegen Capelle C3. Normaal staan wij naar een ander team te kijken, maar omdat onze zoon inviel stonden wij nu langs de lijn bij C2.

Nadat Capelle al vrij snel gevaarlijk was en keeper Jaysey in actie moest komen, en dit goed deed, gaf Tiago in de 6e minuut van de wedstrijd een mooie voorzet op Jasper die in de buurt van het Capelse doel was. Jasper aarzelde niet en schoot beheerst de 0-1 in de rechterhoek binnen.
Vijf minuten later  zag de in de scherpe zon kijkende Jaysey een Capels schot op doel , gelukkig, op de lat belanden.

“Ha”, dacht Dennis, “Dat kan ik ook!” en in de 15e minuut deed hij hetzelfde, maar dan bij het andere doel. Bekijk het bewijs op film!

Ondanks dat Alphen de 1e helft meer op de Schoonhovense helft te vinden was gingen de kansen over en weer en twee minuutjes later kon Jaysey met een voet de gelijkmaker voorkomen.

In de 22ste minuut zag vlagger Leon zijn zoon Dennis deze keer op de paal schieten en in minuut 31 lobte Tiago de bal net naast.

Aan het eind van de 1e helft ging Schoonhoven wat meer domineren en de laatste kans voor de rust was voor Jimmy, die na een voorzet van Wassim op de keeper stuitte.

In de 2e helft trok na ongeveer 10 minuten de Schoonhovense achterhoede de buitenspelval open, echter Joris bleef te lang achterin hangen en daardoor kon de, dus niet buitenspel staande, nummer 11 van Alphen de 1-1 scoren.

Helaas ken ik niet alle jongens van C2 even goed, en daarom weet ik niet wie even later op afstand op doel schoot, waarna Tiago Schoonhoven weer op voorsprong bracht met een kopbal. Niet lang hierna kwam Schoonhoven zelfs op een 1-3 voorsprong door een doelpunt van Ayoub. De assist was van Dennis.

Langs de lijn dachten we dat de buit binnen was en dat Schoonhoven nu vleugels zou krijgen. Dit was echter niet zo en Alphen rook hun kans en scoorde de aansluitingstreffer. Vlak voor het eindsignaal kregen ze zelfs nog de kans op de gelijkmaker toen ze een vrije trap kregen net buiten het strafschopgebied. Gelukkig was het schot makkelijk te pakken en direct daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en is Schoonhoven C2 door naar de 3e bekerronde.