Bestuurs- en ander nieuws door Teus Verhoef

21 december 2011 20:00

Met de onderwerpen: • Succesvolle bekerdag • In het zonnetje; Peter Schilt • Geslaagd kerstklaverjassen • Gebruikmaking van de kantine door STKOS

Succesvolle bekerdag

Op de laatste voetbalzaterdag van dit jaar in de vorm van inhaal- en bekerwedstrijden, wisten de voor de KNVBbeker spelende seniorenteams zaterdag 2 en 5 door overwinningen op respectievelijk Soccer Boys 2 en Lekkerkerk 3 zich te plaatsen voor de volgende bekerronde.
Voor wat betreft jeugd presteerden dit ook E-5, E-8, D-3, C-2 en C-4. (U kunt een wedstrijdverslag lezen van Schoonhoven Za2D4, en C2.)
Dit betekende dat al onze voor de beker gespeeld hebbende teams zich verzekerd hebben van een plaats in de volgende ronde, voorwaar een mooi succes.
Het was zaterdag jl. op ons complex veel  minder druk dan gewoonlijk omdat slechts een 4-tal wedstrijden jeugd en senioren aan de bak kwamen en dit op het “verre” kunstgrasveld, aangezien de andere velden moesten worden afgekeurd.
Ik miste hierdoor ook vele bekenden om een babbeltje te maken. Een troost was echter dat ik door stilte wel de commissiekamer mocht betreden. Anders, bij altijd grote drukte ook in deze kamer, geldt van Bert de Bruin hiervoor voor mij een “verbod”,  omdat ik naar zijn mening té nadrukkelijk aanwezig ben en naar zijn oordeel zelfs lijd aan ADHD! Maar ja, zij het met enige
verontwaardiging (!), pas ik mij aan de man met een dergelijk gewicht, zowel letterlijk al figuurlijk, aan.
Nogmaals voor wat betreft het bekergebeuren, alleen nu voor de Rijnmondcup, speelde zaterdag 1 op 13 december jl een wedstrijd tegen het Schiedamse SVDPW. Ook dit (ons) team verzekerde zich van het spelen in de volgende ronde, zij het eerst na het beter genomen hebben van penalty's na een einduitslag van 1-1 in de wedstrijd.

In het zonnetje; Peter Schilt

Velen uit ons midden verdienen het naar mijn mening ten volle om eens publiekelijk in het zonnetje te worden gezet. Mogelijk vervolgd, licht ik er dit keer Peter Schilt uit. Als lid van de zaterdagcommissie regelt hij alle zaken voor de vier lagere seniorenelftallen en tevens het damesteam. En daarvoor komt, zo kan ik u verzekeren, zeer veel voor kijken, zowel qua voorbereidingen als op de wedstrijddagen zelf. Op die dagen is Peter altijd vroeg tot laat aanwezig om voor al deze teams alles tot in de puntjes te verzorgen en doet hij dit immer met een grote blijmoedigheid, nooit uit het veld te slaan en ook altijd voor iedereen, die hierom verlegen zit, in alle rust de tijd nemend om op hem afgekomen vragen te beantwoorden. Geen enkele vraag is hem te moeilijk! Kortom, een dienst- en hulpverlener in optima forma en bij een ieder zeer geliefd, niet in het minst ook bij de overige leden van de zaterdagcommissie. Min of meer een tweede Bert de Bruin, zij het met dit verschil dat die nog weleens uit zijn slof kan schieten als iets niet in zijn kraam te pas komt. Ja, sorry grote vriend (gemeend) Bert, wie kaatst kan nu eenmaal de bal verwachten!
Naar mijn overtuiging zal een ieder het ermee eens zijn dat ik “zonnige” Peter  langs deze weg in het zonnetje zet. Overigens haast ik mij hieraan toe te voegen dat ik hierdoor de andere leden van de zaterdagcommissie niets tekort wil doen, want ook zij leveren, ieder op zijn beurt, ten aanzien van hun taken zeer waardevolle bijdragen aan het zaterdaggebeuren senioren. Echter kon ik het zonnetje dit keer maar voor één persoon extra laten  schijnen en hiervoor heb ik dus mijn oog op Peter laten vallen.

Geslaagd Kerstklaverjassen

Organisator en entertainer Siem Vermeulen kon op 16 december jl. liefst 52 personen inschrijven voor het Kerstklaverjassen, waarna de deelnemers zich rond 13 tafels nestelden om de kaarten te gaan schudden en te trachten de hoofdprijs in de wacht te kunnen slepen. Natuurlijk leuk meegenomen, maar in de allereerste plaats gaat het om de gezelligheid en die was er vrijdag jl. ook in grote mate, door velen na het kaarten nog met enige uurtjes in de volle kantine voortgezet.
Ex-zondagspeler Piet van Rooyen kon tot winnaar van het kaarten worden uitgeroepen en uit handen van Siem mocht hij, na een keuze, de prijs in ontvangst nemen. Ook alle andere deelnemers ontvingen een prijs, in welk verband Siem veel voorwerk had verricht om deze, in grote variatie, in te slaan. Alom waardering, Siem.

Gebruikmaking van de kantine door STKOS

Met deze Stichting (Stichting Kinderopvang Schoonhoven) is overeengekomen dat, tegen een bepaalde vergoeding, vanaf 9 januari a.s. een
aantal keren in de week gebruik zal worden gemaakt van onze kantine (tevens tijdens vakanties) voor naschoolse opvang, door de Stichting beschouwd als een voor hun doeleinden ideale locatie als  één  van de opvangplaatsen in de stad.
Tevens wordt de unieke mogelijkheid geboden gebruik te kunnen maken van een veld om de kinderen hierdoor in breder verband nuttig en plezierig bezig te kunnen houden. Die mogelijkheid wordt vrijwel nergens, zeker niet in onze stad, geboden.
Als de gebruikmaking goed verloopt, en wij hebben geen reden om hieraan in verband met gemaakte afspraken te twijfelen, hebben wij naar het gebeuren niet of nauwelijks omkijk. En door deze transactie snijdt het mes ook van twee kanten!

Tot slot, maar zeker niet in het minst, wordt iedereen zeer prettige Kerstdagen toegewenst.

Teus Verhoef