D3 naar halve finale beker

20 april 2011 8:45

Het was een zeer mooie avond om te spelen, maar het beloofde geen gemakkelijke wedstrijd te worden want RVVH had met 4-0 gewonnen van SVS waar wij met 2-0 van hadden verloren in de competitie.

Het was een zeer mooie avond om te spelen, maar het beloofde geen gemakkelijke wedstrijd te worden want RVVH had met 4-0 gewonnen van SVS waar wij met 2-0 van hadden verloren in de competitie.

Ondanks de spanning begonnen we goed aan de wedstrijd en drukte de tegenstander gelijk in de verdediging wat al na 6 minuten resulteerde in een goal die gemaakt werd door Mark na een omhaal van Falco. We bleven goed voetballen en kregen genoeg kansen om te scoren maar hun keeper had een aantal goede reddingen en wij wat pech in de afronding of net niet scherp genoeg.

De tegenstander had maar een aantal kansen die door de verdediging goed werden weggewerkt en die tot nu toe in de najaarscompetitie nog maar 8 goals incasseerde van totaal 14 wedstrijden, dat wel even vermeld mag worden. Dus gingen we de rust in met een 1-0 voorsprong, het bekende praatje in de kleedkamer werd weer gehouden en een aantal tips om het spel nog beter te maken maar vooral gewaarschuwd om niet de gelijkmaker om de oren te krijgen.

De tweede helft begonnen we iets minder omdat de tegenstander moest scoren om bij te blijven en dus fel begon, maar na tien minuten wisten we de draad weer op te pakken en te scoren na een gestopte kopbal van Daan op doel door Micha keurig werd binnen geschoten en dus 2-0.

De druk van RVVH werd hierna nog groter doordat ze met veel mensen vooruit speelde en wisten ook te scoren omdat er teveel vrije mensen voor de goal stonden. Hierna was er een mindere periode die we goed doorkwamen met een aantal goede reddingen van Ray en hard werken van de verdediging. Schoonhoven ging hierna weer beter spelen en pakte de draad weer op door druk zetten en weer gevaarlijker werd wat resulteerde in een corner. Deze werd goed genomen door Tom en wist het hoofd te vinden van Daan die hem goed inkopte 3-1.

Hierna waren wij de bovenliggende partij en een voorzet van Tom werd keurig afgemaakt door Eyoub. RVVH had hierna wat kansen over links door een zeer snelle en technische speler waar Rob het zwaar had maar hij kreeg rugdekking van Daan en Arwin. Maar doordat RVVH teveel mensen naar voren had kregen wij veel kansen die helaas geen doel trof door een goede keeper, totdat Mark zichzelf vrijspeelde en de paal trof maar Micha was attent en tikte hem binnen en dus eindstand 5-1.

Keurig gedaan jongens het in grote getale opgekomen publiek hebben een mooie en spannende wedstrijd gezien.

Ook onze stand-in vlagger Tristan heeft genoten bedankt Tristan voor het vlaggen. Onze persfotograaf Anton heeft ook weer leuke foto’s gemaakt. De trainers en coaches zijn ontzettend trots mannen op naar de 1/2 finale.