D1 gaat ervoor

4 april 2011 8:15

Op zaterdag 2 april speelde de D1 bij en tegen Gouda. Een wedstrijd waar veel druk op lag omdat het kampioenschap voor de deur staat. Op het hoofdveld, wat te vergelijken was met ons tweede veld, trapten wij af onder een heerlijk voorjaarszonnetje.

Al snel werd duidelijk dat dit een moeilijke partij zou worden. Gouda speelde goed en wij waren in veel mindere doen. Dit was zeer waarschijnlijk de schuld van de druk van het aanstaande kampioenschap en de spanning bij het kader en onze pupillen. Met rust stond het nog 0-0.

In de tweede helft kwamen wij via een spaarzaam mooie aanval op 0-1 nadat Giorgio doorbrak en de bal voorgaf aan Robbin, die de bal snel doorspeelde aan de opgekomen Mijke. Mijke haalde netjes uit in de verre hoek en haar score was een feit. Niet veel later kwam Gouda er een paar keer gevaarlijk uit. Bij een situatie aan de zijkant gaf een Gouda speler netjes voor en de D1 werkte de bal niet weg. Een Gouda speler stond bij de tweede paal en schoot netjes de 1-1 in.

Vanaf dat moment gebeurde er van alles en zat het de D1 niet mee. De D1 kwam nog een paar keer vrij voor de keeper maar de scherpte was er niet. Zo eindigde de wedstrijd in een terechte 1-1.

Maandag mag de D1 zich opmaken voor de beslissende strijd om het kampioenschap. Dat deze er gaat komen is een feit. Tegen GHC kan de D1 op 47 punten komen en is dan niet meer in te halen door de concurrentie.

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit maandag gaat gebeuren! Het zou leuk zijn als er veel publiek is om het met ons mee te komen vieren! De wedstrijd begint om 19:00 uur op ons complex.