D1 wint wedstrijd met opdracht

10 mei 2011 13:00

Op zaterdag 7 mei speelde de D1 de uitwedstrijd tegen GHC in Leiden. De D1 speelde met verschillende opdrachten die zij als team zelf hebben verzonnen. Natuurlijk wilde de D1 winnen om ongeslagen te blijven. Hiernaast zijn er 3 spelers die dit seizoen nog niet gescoord hadden. Dit waren Mohammed Ziani, Sven de Graaff en keeper Coen Siegert. De D1-pupillen wilden wij ook op andere posities laten spelen om te laten ervaren hoe het op die positie gaat. Jorn Vrijman was op vakantie en vanwege een blessure bij Dennis namen wij Jasper de Leede uit de E1 mee.

Coen startte gewoon op doel. Gido rechtsachter, Gio en Robbin centraal en Gerwin linksachter. Op het middenveld stonden Dennis, Lars en Daniël. Voorin Sven, Mohammed en Mijke. Daniël was deze wedstrijd aanvoerder als beloning voor een aantal dingen. Wij wisselden door om zo ook met de warmte veel vocht binnen te krijgen.

GHC had twee fysieke dames opgesteld die aardig konden voetballen en tijdens de wedstrijd vroegen wij ons af waarom zij niet vast in de D1 van GHC spelen. Niet dat zij het niveau hebben van Mijke maar in de 3e minuut kwamen wij erachter dat één van hen een hard schot had. Een aanval van GHC werd afgeslagen en kwam in de voeten bij één van de dames die snoeihard binnen het strafschopgebied uithaalde. De D1 stond met 1-0 achter. Het spel van de D1 was redelijk tot goed en vooral het coachen van elkaar viel sterk op. Na een mooie combinatie kwamen wij op 1-1 en scoorde Mohammed Ziani zijn eerste competitietreffer! Nu Coen en Sven nog! Eerst liet Remco zien dat hij geweldige doelpunten kan maken. Een bal viel over de verdediging heen en Remco zag dat de keeper te ver voor zijn doel stond. Hij schoot met gevoel de bal over de keeper in het doel en de 1-2 voorsprong was een feit. In de eerste helft viel Dennis toch uit met een pijnlijke enkel en hadden wij met deze warmte maar één wissel. In de eerste helft was Jasper uit de E1 ook na 10 minuten in het veld gekomen en had hij een schitterende mogelijkheid om van afstand te schieten. Door zijn inzicht speelde hij echter netjes af op de vrijlopende Mijke. Jasper speelde op mid-mid en als voorstopper een hele goede wedstrijd!

In de tweede helft ging Mijke op doel en kwamen Coen en Sven in de spits te spelen. Dit werd de helft van de tweeduizendzevenhonderdnegenentachtig kansen voor deze twee spelers. Ik kan er iets teveel naast zitten.... Paal, lat en keeper zaten verschillende keren in de weg om dit tweetal van scoren af te houden. Het zat ze gewoon niet mee tot enige frustratie van onze twee mannen. Uiteindelijk kon iedereen erom lachen en werd door Dennis de mooie opmerking gemaakt dat zij hun punten voor het team al verdiend hadden in dit seizoen en dat wij al veel te danken hadden aan hen. Wij hebben natuurlijk nog wat mogelijkheden de komende weken. Uiteindelijk was het Gido die als laatste man (!) mee inschoof en de eindstand op 1-3 zette.