Algemeen nieuws door Teus Verhoef

19 september 2012 10:00

Met de onderwerpen: • Drie uit drie!. • Ook de revecocompetitie weer van start gegaan • Sportgala • Met korting naar Sparta Rotterdam

Drie uit drie!

Ik doel, ten overvloede, hiermee op het puntenaantal van zaterdag 1 na drie gespeelde wedstrijden. Na terugkomst van vakantie op zaterdagavond jl. kreeg ik de uitslagen te van de laatste twee wedstrijden te horen en ik had vurig op zes punten gehoopt. Het werd dus de helft en moet het team het thans doen met zes punten achterstand op de beide lijstaanvoerders Bolnes en Neptunus Schiebroek.

Trainer/coach Bert Potuyt ging in het AD van maandag jl. tegenover de bekende lokale verslaggever Pieter van der Laan uitvoerig in op het d.d. 15 september jl. vertoonde spel van ons elftal, te vertalen in “krachteloos”. Echter nog tijd genoeg om het tij te doen keren en hoop doet immers leven.

Opvallend is dat ons team in de laatste twee wedstrijden in deze maand een ploeg met nog nul punten en één met thans het maximale aantal punten zal treffen, respectievelijk op 22 september Perkouw uit (aanvang: 14.30 uur) en de zaterdag daarna thuis tegen Bolnes om 15.00 uur. Perkouw viert dit jaar haar 40-jarig bestaan, ter gelegenheid waarvan al een aantal festiviteiten heeft plaatsgehad, waaronder een van onze zijde bijgewoonde receptie. Maar qua resultaten van het 1e team kan op dit moment dus bepaald nog niet van een “feest” worden gesproken. Gezien onze uitstekende contacten met deze vereniging gunnen wij haar in deze competitie van harte een 2e plaats, als wij in dat eventuele geval maar een plaats hoger zullen eindigen!

Ook de revecocompetitie weer van start gegaan

Op 13 september jl. was dit het geval en onzerzijds wordt andermaal met twee teams aan deze 7 tegen 7 competitie deelgenomen. Wederom ook met zeer weinig spelersmutaties, waaruit valt af te leiden dat de betreffende 40 plussers nog veel plezier aan het spelen van 2-wekelijkse wedstrijden beleven en deze daarna, naar ik aanneem, nog wel een tijdje zullen nabespreken en dergelijke!

Het blijkt een aantal jaren geleden een schot in de roos te zijn geweest deze regionale competitie, op initiatief van vooral V.V. Bergambacht (van onze zijde Ap van As hierbij betrokken), te gaan organiseren. En nog steeds is er in een bepaalde mate sprake van nieuw deelnemende ploegen.

Mocht u het deelnemersveld voor deze competitie willen weten: Bergambacht (3 teams; 1 team toegevoegd), DCV (nieuw met 1 team), Haastrecht (1 team), Lekkerkerk (2 teams), Perkouw (1 team), Spirit (2 teams) en wij dus met 2 teams. Nieuw is dat 1e teams van deelnemende verenigingen niet spelen tegen eventuele lagere teams van desbetreffende clubs.

Al met al, vind ik, een zeer welkome toevoeging aan ons activiteitenarsenaal, waar ook de KNVB zich sterk maakt om het “40 plus voetbal” in algemene zin (verder) van de grond te krijgen, zulks met onder meer als motto: “Oude (glorie)tijden doen herleven”. Zal “ons” gebeuren voor dat initiatief model hebben gestaan?!

Sportgala

Zoals eerder gepubliceerd zal dit jaarlijkse gala op 21 september a.s. vanaf 20.00 uur plaatsvinden in Sporthal De Meent. De verenigingen konden voordrachten doen voor verschillende benoemingen en in ons verband is dit in ieder geval gedaan voor zaterdag 2 als sportploeg van het jaar. Voor de tweede achtereenvolgende keer behaalde dit team een kampioenschap en ook de voordracht geschiedt voor de tweede maal. Waar het elftal vorig jaar door de jury niet voor de ontvangst van de “hoofdprijs”werd gekozen, moet het ditmaal maar wel gebeuren, vind ik. Aan de door trainer/coach Tristan Brouwer opgestelde, sprankelende, motivatie zal het in ieder geval niet kunnen liggen!

Of van onze zijde ook voordrachten zijn gedaan voor andere benoemingen, zoals onder meer ten behoeve van talent en vrijwilliger van het jaar, heb ik niet meegekregen. Zoals bekend zullen op deze avond ook plaatselijke kampioenen worden gehuldigd, zoals deze in ons verband D-3, E-9, zaterdag 2 en zaterdag 5 betreffen. Ik neem zonder meer aan dat deze teams en hun kader in De Meent vol trots op het erepodium plaats zullen nemen. Voorts zullen wellicht ook vele anderen uit ons midden zich naar De Meent begeven om het gebeuren op deze avond te aanschouwen.

Met korting naar Sparta Rotterdam

Deze Kasteelclub biedt verenigingen en ook scholen weer in de gelegenheid om tegen een gereduceerde prijs in het vervolg van dit seizoen een thuiswedstrijd van het 1e elftal te bezoeken.

De toegangsprijzen zijn € 4,-- per kind (t/m 16 jaar) en € 6,-- voor ouders en begeleiders. Er moeten wel minimaal 25 kaarten worden besteld (uiterlijk vier weken vóór de desbetreffende wedstrijd) en het aantal kinderen moet in de meerderheid zijn.

Het wedstrijdschema vanaf 22 oktober a.s. luidt als volgt:

Datum:

12 april

Sparta – Fortuna Sittard

20.00 uur

Eventueel geïnteresseerden (bijv. teams) in het bijwonen van een wedstrijd kunnen dit kenbaar maken aan Bert de Bruin in de commissiekamer.

Teus Verhoef