C1 sluit competitie waardig af

14 mei 2011 13:00

Bijna vier weken geleden speelde de C1 zijn laatste thuiswedstrijd tegen Gouda. Vandaag het laatste (uit) competitieduel tegen TOGB, die al kampioen waren. Schoonhoven sloot de competitie waardig af met een dik verdiend gelijkspel.

Een raar einde aan de competitie, een maand niet spelen en dan toch goed aan het laatste duel beginnen is best moeilijk, maar dat lukte wel. Zonder Noor, zwaar geblesseerd aan haar knie, en Levi, weekendje uit, ging de C1 met 13 spelers naar Berkel. Door een afsluiting van de A20 startte de wedstrijd een kwartiertje later.

Schoonhoven wilde een goede laatste wedstrijd spelen, laten zien dat zij terecht tweede staat en het TOGB moeilijk maken. Aan het eind van de wedstrijd waren alle doelen gehaald en had er zelf nog meer ingezeten. Schoonhoven speelde gedreven met veel inzet en soms mooi voetbal.

In de eerste fase waren de teams aan elkaar gewaagd. Af en toe een aardige aanval van beide kanten, maar zonder nog erg gevaarlijk te worden. Langzamerhand trok TOGB het initiatief naar zich toe en redde Jaysey een paar keer goed. Schoonhoven had in dit gedeelte van de wedstrijd een engeltje op de lat. De lat bracht twee maal redding. Toch zou TOGB op voorsprong komen. Een lange bal werd door de defensie en Jaysey niet goed beoordeeld. De bal viel tussen keeper en defensie in, waar een TOGB speler de bal op pikte en beheerst scoorde. 1-0.

Schoonhoven was even een beetje van slag en werd eigenlijk door de scheids weer in het zadel geholpen. De scheids stond in de lijn van de bal en blokkeerde het opruimen van TOGB. Via Marc kwam de bal bij Morad (foto), die mooi en hard de 1-1 scoorde. Schoonhoven geloofde weer in eigen kunnen en kreeg nog een paar mogelijkheden. Zowel Julien, prachtig geschoten, als Marc testte het Berkelse houtwerk, maar de 1-2 wilde nog niet vallen. In deze fase van de wedstrijd wist Schoonhoven vaak op het goede moment druk te zetten en fouten af te dwingen bij TOGB.

In de rust besloot Schoonhoven verder te voetballen zoals voor rust, met veel druk op de bal op het juiste moment en verder lekker voetballen. Kansen zouden de blauw-witten voldoende krijgen. TOGB had in de rust afgesproken scherp en geconcentreerd te gaan spelen. Je hoorde de Berkelse spelers daar nog over praten aan de tweede helft van de wedstrijd. Voordat ze daar mee klaar waren kwam er eigenlijk al niet veel meer van terecht. Schoonhoven zette goed druk en wist de opbouw van TOGB goed te ontregelen. Alleen de lange ballen vooral over de flanken waren gevaarlijk.

In deze fase was Schoonhoven zeker niet de mindere en ging kansen creëren. Er werd volop op de Berkelse helft gespeeld. Schoonhoven verzuimde eigenlijk meer doelpunten te maken. Nadat Marc, na een rommelig moment, via Julien, de bal snoeihard tegen de touwen joeg (1-2) was het de beurt weer aan TOGB. In de defensie werd er af en toe iets te weinig naar voren verdedigd en soms te weinig druk op de bal gehouden. Uit zo’n moment kwam de 2-2.

Toch bleef Schoonhoven vaak goed georganiseerd voetballen en heel gevaarlijk voor de Berkelse goal. Even leek Marc dagtopscoorder te worden. Hij kwam helemaal vrij voor de keeper, maar probeerde iemand anders vrij te zetten. Daan kwam nog wel een beetje vrij, maar die kans was heel klein. Even later kwam Marc vrij in de 16 en probeerde te draaien, terwijl Jorn helemaal vrij stond. Daarnaast werd er een paar keer verkeerd gekozen. Er werd in het centrum ingespeeld, terwijl op de flanken de ruimte lag. De grootste kans moest nog komen. Jorn stoomde op naar de achterlijn, kwam vrij en gaf keurig voor. Julien leek de bal binnen te tikken, maar een TOGB-teen tikte de bal net iets eerder corner.

Schoonhoven verzuimde de doelpunten te maken en vaak zie je dan dat de tegenstander de wedstrijd dan wel beslist, maar gelukkig wist ook TOGB het net niet te vinden. Jammer dat het niet drie punten zijn geworden. TOGB zou dan niets te klagen gehad hebben. Een compliment aan het team, hard gewerkt en de tweede plaats veilig gespeeld.

Doel: Jaysey
Verdediging: Quirin (Morad), Tom, Julian en Jelle