Schoonhoven verliest en eindigt als 7e

15 mei 2011 13:30

Na een tumultueuze week, waarin Kees Koudstaal afscheid nam, heeft Schoonhoven de competitie afgesloten met een nederlaag. Schoonhoven deed zeker niet onder voor Berkel, maar toch waren het de gasten die er met de overwinning vandoor gingen. Een doelpunt in de 10e minuut was genoeg voor Berkel, waardoor zij zich veilig speelden. Schoonhoven eindigde de competitie als de nummer 7.

Martin van der Horst, die Kees Koudstaal verving, zal de belangen voorafgaand aan de wedstrijd duidelijk hebben gemaakt. Schoonhoven kon immers bij een overwinning en puntverlies van Victoria ’04 nog nacompetitie halen. Schoonhoven speelde ook een goede 1e helft, maar kwam al wel snel op achterstand. Een crossbal kon niet door Robin Heijkoop verwerkt worden. Zijn tegenstander kreeg daardoor alle ruimte om de bal terug te leggen op zijn inkomende teamgenoot die eenvoudig kon binnenschieten.

De achterstand was tegen de verhouding in, maar Schoonhoven kon voor het doel van Berkel weinig kansen creëren. Mark Kruiper was met een kopbal dichtbij de gelijkmaker, maar de bal werd op de doellijn weggewerkt. Surija Nandagopal kreeg vlak voor het rustsignaal nog een goede kans. Hij ging voor eigen succes en raakte de buitenkant van de paal. Schoonhoven kwam via Paul Hom nog wel tot scoren, maar dit doelpunt werd afgekeurd, omdat aangever Willem-Paul van der Heijden de bal in buitenspelpositie zou hebben ontvangen. Zo werd er gerust met een 1-0 stand in het voordeel van Berkel.

Bij Schoonhoven was er in de 2e helft nog geloof in een goed resultaat, maar naarmate de 2e helft vorderde zakte de overtuiging. Echte grote kansen bleven uit en Berkel bleef redelijk eenvoudig overeind. Paul Hom was nog wel dichtbij een treffer. Met een lobbal verschalkte hij de keeper, maar de bal miste snelheid en kon voor de doellijn worden gekeerd. Berkel kreeg ook nog een grote kans, maar Sjef van Vugt redde knap in een één tegen één situatie.

Zo verloor Schoonhoven de laatste wedstrijd teleurstellend, maar interim coach Martin van der Horst zal toch tevreden zijn met de werklust die de ploeg liet zien. Helaas werd dat niet beloond met minimaal een gelijkspel. Het lange seizoen is ten einde en Schoonhoven eindigt op een 7e plaats. Na de promotie van vorig jaar verwachten veel mensen een moeilijk seizoen voor het jonge elftal, maar tot de 18e wedstrijd streed men mee om de bovenste plaatsen. Door een terugval in de laatste periode zakte Schoonhoven af en miste het de nacompetitie. Toch kan men tevreden terugkijken op het seizoen.

Volgend jaar neemt de huidige trainer van de A-junioren Bert Potuyt het stokje over van Kees Koudstaal en kan hij verder gaan bouwen aan het team. Alle spelers hebben toegezegd ook volgend jaar weer de kleuren van Schoonhoven te verdedigen en in ieder geval zal Deef Vermeulen de gelederen komen versterken. De jonge verdediger die momenteel in de selectie van Sportlust ’46 speelt, keert terug op het oude nest. Naast Deef Vermeulen zullen er weer een aantal junioren doorstromen naar de selectie. Bert Potuyt zal volgend seizoen dus kunnen beschikken over een brede selectie, waarmee wellicht om de prijzen gestreden kan worden.

Ander goed nieuws kwam zaterdagmiddag van het tweede elftal. Zij wisten hun wedstrijd tegen HOVDJSCR met 6-2 winnend af te sluiten. Bij winst volgende week tegen Alexandria ’66 is de ploeg kampioen. A.s. dinsdag zal eerst geprobeerd worden om de finale te halen van het bekertoernooi. In deze halve finale speelt het elftal van Tristan Brouwer tegen FC Binnenmaas.

Opstelling Schoonhoven: Van Vugt, Ruissen, Kruiper (Hartvelt), Zuurmond, Heijkoop, Berendsen, Nandagopal, Van Elteren (Belali), Van der Heijden, Pols, Hom.