Zaterdag 2 naar Bekerfinale

18 mei 2011 13:15

Op dinsdag 17 mei heeft zaterdag 2 de reis gemaakt naar Maasdam alwaar het aan moest treden tegen FC Binnenmaas in de 1/2 finale beker. In de aanloop naar deze wedstrijd waren er wat personele problemen met de afgelopen zaterdag geblesseerd geraakten Jan Maes, Erik Hartvelt en Rob Arbeider. Gelukkig konden wij het zo organiseren dat Steven de Jong opgehaald werd in Tilburg door Robert Eisema en vanuit de A1 hadden wij reservekeeper Martin Hartvelt gevraagd. In de aanloop naar deze wedstrijd had Peter Schilt netjes zijn analysewerk gedaan en ons 'getipt' wie het zijn en hoe zij speelden. Een kleine psychologische voorsprong dus.

Wij startten de wedstrijd niet sterk maar al snel konden wij concluderen dat deze partij normaal gezien niet verloren mocht worden. Al snel kwamen wij op een 0-1 door een penalty die door Robert Spruit in eerste instantie gemist werd maar in de kluts alsnog door een eigen speler in het doel werd gewerkt. Tien minuten later was het echter 1-1 nadat een spaarzame aanval van FC Binnenmaas slecht werd weggewerkt en de bal achter Martijn Ooms werd gekopt. FC Binnenmaas probeerde spaarzaam via de sterke spits en de snelle rechtervleugelaanvaller zaterdag 2 te verschalken maar het meeste balbezit was aan onze zijde. Het spel van zaterdag 2 was niet goed en de passing en balaanname was vaak slecht. Ook de snelheid in passing naar de zijkanten viel tegen maar doordat wij toch beter waren kwamen wij na een vrije bal op een 1-2 voorsprong. Paul nam de vrije bal en stuurde een paar mensen diep. Corneille de Weerd-Bel kon de goede keeper van FC Binnenmaas verschalken.

In de rust werd Robert Eisema gewisseld en kwam Rene Zuurmond achterin om het organisatorisch wat beter neer te zetten. Dit lukte, ondanks het feit dat de 2e helft zich transformeerde in een echt bekerduel. Overtredingen, emoties en een spel van pompen of verzuipen. Het was Schoonhoven dat echter de kansen kreeg en na een mooie aktie kwamen wij op 1-3 door Nabil Belali. Er werden ook nog 2 rode kaarten gegeven maar die werden op advies van de 4e official echter direct weer ingetrokken. Het spel was af en toe gemeen van FC Binnenmaas maar dit wisten wij van tevoren. Na het eindsignaal werd er kort gefeest en was het een sportieve en gezellige afsluiting met onze tegenstander FC Binnenmaas. Wij konden ook het feest wat zij hadden meevieren. FC Binnenmaas had een kersverse vader die beide teams trakteerde op beschuit met blauwe muisjes.

Zaterdag 2 staat voor 2 grote finales! Zaterdag kan Schoonhoven 2 thuis kampioen worden en op 2 juni staat de bekerfinale in Berkel op het programma.

Namens het team willen wij onze supporters bedanken die er trouw waren. Hiernaast was onze analist Peter er natuurlijk bij, Mark van Baaren met een VV Schoonhoven-sjaal, Sjef van Vugt samen met zijn broertje en natuurlijk onze harde kern van dames en heren die ons al heel lang ondersteunen. Top mensen!

Opstelling:
Martijn Ooms - Hidde van As - Osin Peltenburg (Martin Hartvelt) - Arco Schilt - Steven de Jong - Corneille de Weerd Bel - Robert Eisema (Rene Zuurmond) - Robert Spruit - Nabil Belali - Paul Hom - Kenneth Wijngaarden.