Zaterdag 2 kampioen!

22 mei 2011 13:15

Zaterdag 2 is gisteren door een eenvoudige 6-0 zege op Alexandria ’66 kampioen geworden. Het elftal keert daarmee terug waar het minimaal hoort, de reserve 3e klasse. Na de terugzetting van vorig jaar was het elftal favoriet voor de titel. Dat de mannen van Tristan Brouwer dit dan ook bewerkstelligd hebben is knap. Op Hemelvaartsdag kan het seizoen nog mooier afgesloten worden als de beker wordt gepakt. Op het sportpark van Berkel speelt Zaterdag 2 de finale tegen Roodenburg.

Het gehele seizoen werd er niet verloren. Er werd alleen 4 keer gelijk gespeeld. Omdat concurrent Capelle het ook goed bleef doen, moest Schoonhoven de laatste wedstrijd winnen. Anders had Capelle nog op gelijke hoogte kunnen komen. Zover liet de ploeg het gelukkig niet komen en het was de gehele wedstrijd heer en meester.

Topscoorder Paul Hom, die in het gehele seizoen 36 treffers voor zijn rekening nam, was ook in de wedstrijd tegen Alexandria ’66  weer belangrijk. Hij zorgde voor de bevrijdende 1-0. Groten kansen op de 2-0 waren er vervolgens voor Paul Hom en Kenneth van Wijngaarden, maar een-op-een met de keeper wisten zij het net niet te vinden. Vlak voor rust werd het dan toch nog 2-0. Arco Schilt kon op aangeven van Hom vrij binnenschieten, 2-0.

Alexandria ’66 dat er voor rust nog wel voor ging, was na de thee onmachtig.  Schoonhoven liet op momenten mooie aanvallen zien en beloonde dit met mooie doelpunten. Zo liep het elftal uit naar een 6-0. Vijf minuten voor tijd was er een publiekswissel voor René Zuurmond. De verdediger die 16 seizoenen lang in het 1e en 2e elftal heeft gespeeld neemt na dit afscheid seizoen afscheid als speler. Volgend jaar zal hij de nieuwe trainer Bert Potuyt gaan assisteren bij het 1e elftal. Zuurmond heeft jarenlang als voorbeeld gediend voor veel spelers. Nooit liet hij een training verstek gaan en altijd hield hij rekening met het voetballen. Gelukkig blijft hij behouden voor de selectie.

Na 90 minuten voetballen was de titel een feit. Veel ontlading bij de spelers, die tot de laatste wedstrijd geconcentreerd moesten blijven voetballen. De titel werd met veel champagne en bier gevierd en nadat de traditionele kampioensduik in de gracht was genomen, stond de platte kar klaar. Na een dik uur keerde het team terug van de rondrit door de stad, werd op het voetbalveld tot in de late uurtjes doorgefeest.

Deze week zullen de mannen weer in training moeten, want het toetje wacht nog. De bekerfinale! Deze wordt op donderdag 2 juni gespeeld op het sportcomplex van Berkel. Het zou natuurlijk mooi zijn als vele supporters het team komen toejuichen.