Zaterdag 2 door in beker

4 april 2011 8:30

Op zaterdag 2 april speelde zaterdag 2 thuis tegen Vredenburch 2 die in de andere competitie poule bovenaan staan. Het was een wedstrijd met 2 gezichten. VV Schoonhoven 2 startte goed en doordat de tegenstander in een 1-4-3-3 formatie speelde kreeg zaterdag 2 de ruimte bij de verdedigende middenvelder Erik Hartvelt.

Nadat dit duidelijk was zagen wij vooral dat Nabil Belali hier goed raad mee wist en door van van posities te wisselen en steeds weer vrij kwam. Etiënne Niestadt en Kenneth Wijngaarden konden steeds aangespeeld worden waarbij Etiënne zichzelf steeds meer vrijspeelde en Kenneth de diepte zocht met Paul Hom. Al snel werd duidelijk dat Schoonhoven over het algemeen de betere ploeg was. Dit resulteerde in de 24e minuut in de 1-0 nadat Etiënne zich vrijspeelde en Paul Hom op maat aanspeelde die netjes afrondde. In de daarop volgende minuten werd duidelijk dat het verdedigend op de flanken niet goed stond. Er werd teveel voor de man verdedigd en onze backs stonden net iets te ver vooruit. Hier wist met name de nummers 11 en 7 gebruik van te maken en zo werd de 1-1 gescoord nadat Rob Arbeider een bal helemaal miste. Na 5 minuten kon de voorsprong weer genomen worden door een doelpunt van Kenneth die bediend werd door Paul. In de 41e minuut was het wederom Paul die na een assist van Nabil de 3-1 op het scorebord bracht.

In de tweede helft had Schoonhoven de zon tegen en werd er te slap gestart. Een hoge bal voor het doel werd door de goed keepende Martijn Ooms nu losgelaten en Vredenburch scoorde de aansluit treffer. Nog geen 9 minuten later kwam zelfs de 3-3 op het scorebord. Schoonhoven dacht hierna steeds in aanvallen, ondanks de duidelijke aanwijzingen van het centrale duo.  Schoonhoven kwam zelfs in een afkoelingsperiode met minder man te staan maar maakte toch het verschil in aanvallende zin. Etiënne haalde van afstand uit en raakte de paal. Paul stond op de goede plaats en schoot in. De keeper redde nog wel in eerste aanleg maar Paul kreeg de bal weer en scoorde nu wel.

In de 79e minuut was het een ingooi van Corneille de Weerd Bel die bij Etiënne kwam. Etiënne wist een verdediger goed van de bal af te houden en de 5-3 te scoren. Doordat wij met een man minder stonden en teveel spelers dachten aan aanvallen in plaats van verdedigen kreeg Vredenburch teveel balbezit. Eveneens door onnodig balverlies, teveel lopen met de bal en het niet in de ploeg houden van de bal, kwam Vredenburch terug tot 5-4 in de 90e minuut. Eerlijk gezegd was het doelpunt schitterend. De eindstand werd uiteindelijk 5-4 en VV Schoonhoven zaterdag 2 doet nog mee voor 'de dubbel'.

Volgend weekend staat de zeer belangrijke competitiewedstrijd tegen Capelle op het programma. VV Schoonhoven 2 speelt thuis om 12:45 uur.

Opstelling zaterdag 2:

Martijn Ooms – Rob Arbeider – Rene Zuurmond – Arco Schilt (Osin Peltenburg) – Robert Eisema (Jan Maes) – Erik Hartvelt – Nabil Belali – Steven de Jong (Corneille de Weerd-Bel) – Etiënne Niestadt – Kenneth Wijngaarden – Paul Hom.