C4 wint bekerfinale!

28 mei 2011 19:15

Op zaterdag 28 mei was het dan zover. Een lange karavaan auto’s trok van Schoonhoven naar Lisse om daar de C4-spelers te ondersteunen bij het spelen van de bekerfinale tegen Noordwijk C3.

Vanaf de start van de wedstrijd was al duidelijk dat Noordwijk zowel fysiek als voetbaltechnisch zeker niet onderdeed voor Schoonhoven; buiten het team dat in de competitie tweemaal te sterk bleek (Rohda ’76 C3) was dit ongetwijfeld de allersterkste opponent van dit seizoen. Halverwege de eerste helft wist Dayo met een sprint over rechts het doelgebied binnen te dringen en met een goed geplaatst schot in de korte hoek de keeper te verrassen: 1 – 0.

Tot vlak voor het eind van de eerste helft bleef het hierbij, hoewel Noordwijk wel een veldoverwicht begon te krijgen. Kort voor de rust mocht Noordwijk een vrije trap nemen vanaf ongeveer 20 meter van het doel. Deze vrije trap werd vakkundig tot doelpunt gepromoveerd door de laatste man van Noordwijk.

De rust brak dus aan met 1-1 en het vertrouwen aan Schoonhovense kant op een goede afloop had een deukje opgelopen. Hoop doet echter leven en met goede moed begon het team aan de tweede helft. In het eerste deel daarvan was er echter meer gevaar voor het doel van Coen dan aan de andere kant, maar tot doelpunten kwam het niet. Later in de tweede helft kwam Schoonhoven weer meer in het spel, maar Dayo kon een mooie kans niet verzilveren en ook de paar hoekschoppen leidden niet echt tot grote kansen. Voor het Schoonhovense doel deden zich nog een paar hachelijke momenten voor, maar de Noordwijkers slaagden er niet in het beslissende tikje te geven om een winnend doelpunt te scoren. Uiteindelijk bleef de tweede helft zonder doelpunten, dus moet de beslissing vallen via de strafschoppen.

Schoonhoven mocht als eerste een strafschop nemen, maar tot afgrijzen van alles wat blauw en wit was schoot Niels de bal op de binnenkant van de paal, net geen doelpunt. Daarna scoorde Noordwijk wel en stond Schoonhoven dus achter. Vervolgens wisten echter Anton, Rick Bax en Tim alle drie hun penalty te scoren, terwijl Noordwijk tweemaal miste. Tussenstand in de penalty-reeks was daarmee 3-2 voor Schoonhoven.

Mohamed, die de vijfde penalty moest nemen had dus de winst op de schoen. Koelbloedig plaatste hij de bal in de kruising. Een grote ontlading was het gevolg. De champagne werd ontkurkt, foto’s gemaakt en vervolgens werd tijdens een mooie huldiging op een heus podium de beker in ontvangst genomen.

Terug in Schoonhoven werd het team toegesproken door Bert en ging het hele team, samen met leider Vincent, volgens de traditie de gracht in. Tenslotte werd er in de kantine patat gegeten en door zowel spelers als familie en vrienden volop nagepraat over de wedstrijd en met volle teugen genoten van dit onvergetelijke slot van een heel mooi voetbalseizoen.

En nu maar hopen dat Zaterdag 2 en D3 aanstaande week deze prestatie kunnen evenaren.