Algemeen nieuws door Teus Verhoef

6 maart 2013 16:00

Met de onderwerpen: • Herstel van zaterdag 1 • Koplopers. • Inhalen op 30 maart/1 april • Business Club gaat een weekendje uit • Opbrengst oud papier

* Herstel van zaterdag 1.

De vraag vooraf was of ons team de grote nederlaag van 23 februari jl. tegen DCV  zou hebben verwerkt. Welnu, dit bleek zaterdag jl. gelukkig het geval door het resultaat en het vertoonde spel uit tegen het ietwat hoger geklasseerde Bolnes, maar welk team nog twee wedstrijden tegoed heeft. Weliswaar werd het geen overwinning, doch werd verdienstelijk een gelijkspel van 0-0 in de wacht gesleept. Het elftal moest het ook nog doen zonder de geschorste spelers Rémi van van Cappellen (op 9 maart weer speelgerechtigd) en Jouk Pols (nog twee wedstrijden “tegoed”). Ons team had ook pech dat laat in de wedstrijd Paul Hom tegen de paal schoot en dáárvoor Wim Overbeek alleen voor de keeper kwam maar vergat te scoren. Daartegenover verrichtte Sjef van Vugt enige uitstekende reddingen bij kansen van Bolnes. De wedstrijd kreeg ook bezoek van PSV'er international Kevin Strootman, wiens broer Wesley in Bolnes 1 speelt. Toevallig (of niet) heeft die  een relatie met dochter Maud van mijn neef Loek. Ik lijk “Story” wel, neem mij niet kwalijk!

Voor wat betreft de ranglijst neemt ons team nu de 7e plaats in met 12 punten achterstand op koploper Neptunus-Schiebroek, dat zaterdag tegen PPSC geen fout maakte. Daaronder zit het tot en met de 7e plaats nog dicht bij elkaar, met de aantekening dat het als 4e geklasseerde Bolnes dus twee wedstrijden minder heeft gespeeld. Leuk vond ik trouwens dat het team van onze zeer bevriende vereniging FC Perkouw de eerste zege in dit seizoen boekte, zulks op  TOGR.

Op 9 maart speelt ons elftal thuis tegen de koploper en hopelijk zal dan de vorm van afgelopen zaterdag mee naar het veld worden genomen. Aanvang: 15.00 uur.

Zaterdag 2 speelde op 2 maart uit met 1-1 gelijk tegen Soccer Boys 2 en zal het zaterdag a.s. om 12.30 uur uit in Boskoop gaan opnemen tegen Floreant 2. Het team neemt in haar klasse de 5e plaats in.

Eerder in de afgelopen week speelde op 26 februari een team onder 23 jaar in Gouda tegen een elftal o.23 van Donk. Ons team bestond uit een mix van spelers van zaterdag 1,2 en 3 en A-1, met uit het 1e team Rob Arbeider, Suriya Nandogopal, Hayo Nagtegaal en Rémi van Capppelen (“dispensatiespeler”). Donk deed het uitsluitend met spelers uit de 1e en 2e elftallen en mede daardoor kan het resultaat van ons elftal als zeer verdienstelijk worden beschouwd. Een uitstekende ervaring en smakend naar meer, hoorde ik van Tristan Brouwer die als coach van het team optrad. Wellicht dat ook hierdoor het voornemen bestaat om in het volgende seizoen te gaan deelnemen aan een competitie o.23, zo vernam ik.

Over afgelopen zaterdag nog dat er gelukkig eindelijk weer eens zonder afgelastingen kon worden gespeeld. Thuis traden 15 teams aan, terwijl er 16 naar elders voor hun wedstrijd trokken. In totaal werden 15 overwinningen geboekt, gingen er 12 verloren en eindigden 4 wedstrijden in een gelijkspel. Een percentage van 48,39 %. Laat ik een klein zesje geven, hopend dat dit in de komende tijd zal worden opgeschroefd!

* Koplopers.

Na afgelopen zaterdag nemen de volgende teams de 1e plaats in hun klasse in:B-2, D-2, E-4 en zaterdag 6.

* Inhalen op 30 maart/1 april.

In het oorspronkelijke competitierooster was voor wat betreft de B-categorie jeugd uitgegaan van een vrije Paaszaterdag, maar het district West II is hierop teruggekomen. Gezien het verloop van de competitie zal nu voor deze categorie een inhaalprogramma worden vastgesteld. Dit scheelt dan, zo wordt gesteld, één wedstrijd op een doordeweekse avond. Echter zullen voor 30 maart geen jeugdwedstrijden worden bepaald voor teams die toernooiverplichtingen hebben. Voor Paaszaterdag was eerder al inhalen (en beker) vastgesteld voor de A- en B-categorieën senioren en voor standaardelftallen “gewoon” competitiewedstrijden.

Op 1 april tevens, voor zover eventueel nodig, inhaal (en beker) voor standaardelftallen en tevens weer voor A- en B-categorieën senioren.

* Business Club gaat een weekendje uit.

Na in 2011 al een weekendtrip naar Duitsland te hebben gemaakt, die toen naar Willingen voerde, gaat de (bus)reis dit keer, op 8 en 9 maart, ook weer naar dat land dat het qua uitjes bij de Club dus kennelijk goed doet. Gekozen is voor Keulen, nadat een delegatie al een tijdje geleden zich was vergewissen van het feit of die stad voldoende in de smaak zou kunnen vallen voor wat betreft bezienswaardigheden, op culinair gebied et cetera. De afvaardiging kon na terugkomst over alles waarnaar vraag was lovend rapporteren en aldus werd de reis geboekt. Wij wensen de donateurs van de Club en partners een goede reis en een zeer prettige verblijf toe en hoopt dat zij het in Keulen niet zullen horen donderen, letterlijk welteverstaan!

* Opbrengst oud papier.

De ophaalactie van 1 maart jl. bracht  24.480 kg. op de teller, evenals van die van 1 februari jl. helaas geen score om over naar huis te schrijven. Ter enige compensatie zal de prijs ons echter hopelijk weer goedgezind zijn.

Teus Verhoef