Ook D3 wint bekerfinale

3 juni 2011 19:30

Donderdag 2 juni werd de bekerfinale gespeeld te Berkel om 10.00 uur. Van de spelers waren alle familieleden vanaf het begin aanwezig om de spelers aan te moedigen. Voordat de wedstrijd begon kwamen er nog meer toeschouwers om te komen kijken; ook spelers van de C4, D1 en D2 heb ik gezien (en spelers van andere elftallen).

Schoonhoven 2 moest die dag ook hun finale spelen om 12.00uur en kwamen de D3 de 2e helft ook nog aanmoedigen. De tegenstander was er een van formaat, deze waren namelijk ook najaars kampioen geworden en hadden alle bekerwedstrijden met grote cijfers gewonnen met minimaal 5-0 of hoger dus een geduchte tegenstander, die ook nog makkelijk kan scoren.

Vanaf het begin van de wedstrijd was al gelijk duidelijk waarom, het waren fysiek en technisch betere spelers waar we niet gelijk een antwoord op hadden en na 5 minuten waren ze zeer gevaarlijk met een goede kans die gelukkig op de lat belandde. Hierna waren we dus gewaarschuwd en gingen we meer druk zetten richting hun doel maar konden nog niet echt gevaarlijk worden. Van de links en rechtsvoor van GHC kwam het meeste gevaar waar Stefan, Ryan en Rob hun handen vol aan hadden en soms ook niet konden stoppen en na 10 minuten hadden we weer geluk door een bal op de lat of had Ray daar een engeltje!! Gelukkig konden we de 1e helft afsluiten met een 0-0 tussenstand en hadden we even de tijd om het bekende praatje in de kleedkamer te houden.

Of dit nu de reden was maar we begonnen de 2e helft met overwicht en nu waren wij de betere van de partij en konden de tegenstander vastzetten en zelfs betere kansen te creëren. Maar de uitvallen van GHC bleven wel zeer gevaarlijk. Pas aan het einde kwamen de grotere kansen voor ons en hadden we zelfs kunnen scoren maar het vizier stond niet op scherp. Er waren 2 grote kansen voor GHC via een mislukte voorzet die op de paal kwam en 1 kans in de laatste minuut die door Ray perfect werd gestopt waarbij hij zichzelf blesseerde aan zijn stuitje maar kon gelukkig verder. Eindstand 0-0 en dus moest de beslissing via strafschoppen worden beslist.

Wij hadden hierop al meerdere trainingen geoefend en dus waren de penalty killers al bekend voor ons. Daan, Rob, Arwin, Tom en Eyoub zouden deze nemen. Daan en Rob scoorden hun penalty maar ook de tegenstander. Arwin scoorde maar zijn tegenstander raakte (weer)de lat en was het 3-2. Tom scoorde ook maar ook zijn tegenstander raakte de lat en dus BEKERKAMPIOEN.

Na de vele felicitaties van iedereen werden de spelers ook nog gefeliciteerd door alle spelers van Schoonhoven2 die net naar het veld gingen voor hun partij wat de jongens toch wel een hele eer vonden.

Op het podium waren er medailles en de ballen voor alle spelers en natuurlijk de BEKER die door Ray in ontvangst werd genomen omdat hij door iedereen tot man off de match werd gekozen.

Wat een prestatie van het team om de DUBBEL te pakken prima gedaan jongens.