Van E naar D

2 april 2013 19:15

Het seizoen is nog in volle gang en toch kijken we naar volgend seizoen. Een heleboel E-pupillen gaan namelijk naar de D. Dat is een grote stap naar een groot veld. Zo komen de E-pupillen in grotere teams en krijgen ze te maken met buitenspel. Om de pupillen op deze veranderingen voor te bereiden starten wij met het programma ‘Van E naar D’.

Het programma bestaat uit een drietal onderdelen:

• Training op een groot veld;
  • Oefen en onderlinge wedstrijden;
  • Informatie voor de ouders en begeleiders.

Het programma is géén selectie, maar bestemd voor iedere pupil die volgend seizoen naar de D-pupillen gaat. Op de website van VV Schoonhoven is het boekwerkje ‘Van E naar D’ met leuke, leerzame en informatieve dingen over de overgang van E naar D gepubliceerd. Dit is leerzaam voor de pupillen en de ouders! Zorg dat je het boekje leest voor de eerste training van 12 april a.s. Het boekje vind je via deze link: overgang E naar D

De trainingen

De gehele groep die overgaat traint 1 x gezamenlijk per week. De trainingen starten op vrijdag 12 april a.s. op het voetbalveld en beginnen om 18.00 uur. Je eigen training met je eigen team vervalt dan. Ook 19 en 26 april zullen trainingen worden gehouden. Je hoort nog of we in de maand mei activiteiten organiseren, dit is afhankelijk van de bouwactiviteiten. Indien er een vrijdag uitvalt word je hierover geïnformeerd. Als het slecht weer is dien je zelf te bellen of het trainen doorgaat, je kunt ook op de site van V.V. Schoonhoven kijken.

Zorg dan dat je ongeveer 15 minuten vóór aanvang van de training op het voetbalveld aanwezig bent, zodat je elkaars nieuwtjes niet onder het trainen hoeft uit te wisselen. Elke speler dient op de trainingen met voetbalkleding op het veld te verschijnen. Scheenbeschermers en voetbalkousen zijn óók op de training verplicht, dit ter voorkoming van blessures.

De Wedstrijden

Er wordt gedurende het traject van E naar D misschien ook oefenwedstrijden en onderlinge wedstrijden georganiseerd. Hierover ontvang je nog bericht of hoor je op de trainingen.

Voorlichting voor de ouders/begeleiders

Vrijdag 19 april wordt er naast de training voor de E-pupillen een voorlichtingsessie georganiseerd voor de ouders/begeleiders. Wat gaat er veranderen aankomend seizoen, wat wordt van de ouders verwacht, hoe zit het met gedrag etc. Een nuttige bijeenkomst. Deze voorlichting vangt aan om 18.30 en wordt gehouden in de kantine. Als de E-pupillen klaar zijn met de training zal ook deze voorlichting worden afgesloten.

Tot slot

Mochten er naar aanleiding van deze tekst nog vragen of onduidelijkheden zijn, schroom niet om naar ons toe te komen of even te bellen. We wensen een ieder een leuk en sportieve periode toe.

Met vriendelijke groet en tot ziens op de velden.

De officiele brief vind je via deze link: uitnodiging van E naar D

Tristan Brouwer 380430

Youri Bleijenberg

Bert Potuyt