C1 wint moeizaam van Jodan Boys C2

4 april 2011 8:30

Schoonhoven C1 trad met een smalle selectie aan tegen Jodan Boys. Quirin en Noor waren nog niet fit en Julien was op uitwisseling van school naar Duitsland. Fouad was in zijn bed achter gebleven, naar later bleek ziek. Gelukkig kwam Mijke van D1 ons na de rust ondersteunen.

Schoonhoven begon aardig aan de wedstrijd, creëerde wat kansen, maar kwam niet aan scoren toe. In deze fase was Schoonhoven beter dan Jodan Boys. Uit een vrije trap schoot Tiago (foto) op de kruising en ook de paal werd nog twee maal geraakt. Toch kwam niet Schoonhoven, maar Jodan Boys op voorsprong. Een te laconieke breedte pass werd onderschept door een Goudse spits, die keurig scoorde. 0-1

Schoonhoven ging wel op zoek naar de gelijkmaker, die er uiteindelijk ook kwam. Morad, de gevaarlijkste aanvaller vandaag, haalde de achterlijn en stelde Tiago in staat te scoren. 1-1.

Na de rust werd het Schoonhovense voetbal er niet beter op. Slordig, vanuit een matige organisatie en veel te gemakzuchtig werd er gevoetbald. Toch waren er nog twee mooie hoogtepunten in de tweede helft. Vrij snel maakte Daan de 2-1. Op aangeven van Jorn rondde de middenvelder in een keer keurig af. Het spel van de blauw-witten werd zeker niet beter. Er waren momenten dat je eigenlijk geen organisatie meer zag. Jodan Boys kwam steeds beter in de wedstrijd en liet het balletje lekker rondgaan. Veelal waren de Schoonhovenaren een paar pasjes te laat. De wil om te winnen was ver te zoeken. Jodan Boys maakte er geen gebruik van, speelde wel lekker de bal rond, maar kwam niet meer tot scoren, terwijl ze in de tweede helft de betere ploeg waren. Schoonhoven scoorde nog wel een derde. Goed doorzettten van Mijke deed de bal bij Marc belanden die in twee pogingen het net wist te vinden. 3-1.

Na nog wat hachelijke situaties voor de Schoonhovense goal floot de bondsscheidsrechter af en waren de punten binnen. Daar is ook alles mee gezegd. De punten zijn binnen, maar volgende week in de uitwedstrijd tegen alweer Jodan Boys is het te hopen dat de C1 beter bij de les is. Als het niet lukt is hard werken wel het minste wat de ploeg kan doen.

Doel: Jaysey
Verdediging: Levi, Tom, Julian, en Jelle