Het Nederlands Techniek-kampioenschap 2011

7 september 2011 17:00

Op donderdag 20 oktober 2011 wordt er bij vvSchoonhoven een voorronde van het Nederlands Techniek Kampioenschap Moves&Skills 2011 georganiseerd voor jeugd (jongens en meisjes) van 6 t/m 15 jaar (in samenwerking met Rene Meulensteen, ass.trainer van Manchester United). Iedere voetballer(ster) van onze voetbalclub kan meedoen maar spelers/speelsters van andere clubs zijn ook welkom. Ook niet bij een club aangesloten jeugdvoetballers kunnen meedoen!

Waarom bij onze club?

Wij vinden het als voetbalclub vvSchoonhoven heel belangrijk om jullie beter te maken en voetbalplezier aan te bieden.
Daarom zijn wij Nederlands Techniek Kampioenschaplocatie voor onze regio geworden.

Wat gaan we doen?

In de ochtend van dit Techniekkampioenschap Voetbal ga je de techniek aanleren en daarop volgend toepassen in 1 tegen 1 en kleine partijtjes. Bekijk de agenda hier.
Het is dezelfde techniektraining die René Meulensteen bij de grote sterren van Manchester United ook aanleert. De trainingen worden gegeven door een docent van de René Meulensteen Academy.
Wij bieden je ook een lunch aan en daarna ga je in de middag oefenen op techniek in combinatie met afwerkvormen en daarna toepassen in grotere partijvormen.
Er wordt dan door speciaal opgeleidde techniektrainers bekeken of jij einde van de trainingsdag wordt uitgekozen als winnaar in jouw leeftijdsklasse.

Wie is René Meulensteen?

Hij trainde Cristiano Ronaldo en hielp hem de beste voetballer ter wereld te worden.

Dit is René Meulensteen, hij is een hele gewone Nederlandse jongen die op zijn 16de al jeugdtrainer werd bij een kleine voetbalclub in Brabant en hij is zo goed geworden dat hij nu trainer is bij Manchester United. Ongelooflijke hé? Maar kijk daar staat hij op het trainingsveld naast Sir Ferguson “The Manager”. Hij heeft 1 van de mooiste banen ter wereld en traint dagelijks het 1ste elftal van Manchester United.
Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Ruud van Nistelrooy hij heeft ze allemaal heel veel trucs en bewegingen geleerd zodat ze betere voetballers werden. Hij traint nu het 1ste elftal maar hij heeft ook heel veel de jeugd van Manchester United getraind. En het klinkt misschien ongelooflijk maar bij het eerste van Manchester United gebruikt hij heel vaak dezelfde oefenstof als bij de F-,E-,D-,C-,B- en A-spelers.
Ruud van Nistelrooy zegt over René Meulensteen;“Ik ben domweg beter geworden door zijn plan van aanpak!”
Het 1ste van Manchester United is één van de beste ploegen ter wereld. De laatste 3 jaar stonden ze 2 keer in de finale van de Champions League, en wonnen er ook nog één. Daarnaast is Manchester United de laatste 10 jaar maarliefst 6 keer kampioen van Engeland geworden. De beste competitie ter wereld. Kortom, Manchester United hoort bij de absolute top in het voetbal.
René Meulensteen heeft een samenwerkingsverband met Sportpartners. Sportpartners is een voetbalorganisatie in Nederland die de visie van René in Nederland uitdraagt bij heel veel clubs in Nederland.
Hij helpt Wayne Rooney dagelijks om nog sneller te leren kappen en draaien en nog meer doelpunten te scoren en nu wil de trainer van Manchester United jouw ook laten trainen zoals hij Manchester United traint.

Voor wie is het bedoeld en wat krijg je voor het inschrijfgeld?

Ben je een jongen of een meisje en tussen de 6 en 15 jaar dan kun je hier aan meedoen.

De kosten bedragen €40,= per kind.

Daarvoor krijg je:

• de hele dag nieuwe voetbaltechniekvormen aanleren,
• maar ook een Moves & Skills sponsor + kinderarbeidvrij voetbalshirt,
• Moves & Skills custom-made medaille huisstijl 2011,
• Moves & Skills kinderarbeidvrij 3-laags PSU-voetbal,
• Moves & Skills diploma op eigen naam ,
• een lunch (door Sportpartners betaald aan de club),
• een actueel "GOAL" voetbalmagazine.

Tegelijkertijd draagt jou inschrijving er toe bij dat de vereniging een techniekopleiding (incl opleidings-DVD en deelname-certificaat) krijgt aangeboden t.b.v. het jeugdkader tot 20 en met trainers (veldtrainers krijgen óók een design 2011 trainingsweater). Ook ontvangt de club een plaquette (voor aan het clubgebouw of anders) dat zij NTK-club 2011 zijn.

De uiteindelijke finaledag

30 oktober 2011 worden op het Nationale Sportcentrum Papendal uiteindelijk de grote landelijke finales gespeeld.
De winnaars van deze dag krijgen van René Meulensteen én van Ab Klink hun prijs uitgereikt en mogen naar Manchester United.
Daar gaan ze kijken bij de sterren, kijken naar een wedstrijd van Manchester United én veel meer leuke dingen!

Wil je meer weten en meedoen aan het NTK-2011?

Schrijf je dan in op Moves-skills.nl, want dit mag je niet missen! Er zijn 100 plaatsen en vol=vol!
Ook kun je op de website van Moves & Skills meer informatie vinden