Toernooiwinst E7 en B2

29 mei 2013 15:30

Succes voor twee Schoonhovense teams op zaterdag 25 mei.

Stas Boulytchev melde dat zijn team E7, onder leiding van Wim van den Bosch, op het toernooi in Lekkerkerk de 1e prijs won. Trots gingen ze op de foto!

Ook B2 haalde de 1e plaats. Zij deden dit  op het toernooi in Gouderak. Hieronder het verslag.

B2 wint toernooi in Gouderak.

Verliezen van Gouderak brengt geluk! In de competitie verloor Schoonhoven één keer van Gouderak, maar werd wel kampioen. Op het toernooi afgelopen zaterdag werd weer van Gouderak verloren, maar de 1e prijs was toch voor Schoonhoven!

Drie jongens gingen op de scooter en de rest reed met Vincent, Michel en Wiebe´s moeder mee en zodoende konden wij een keer wat later komen, want Schoonhoven speelde pas in de 2e wedstrijd.  Omdat Baronie, ze komen helemaal uit Breda, te laat arriveerde nam Schoonhoven hun plaats in en speelde ze opeens de 1e wedstrijd en waren al bezig toen wij arriveerden helaas, toch was het nog 0-0.
Schoonhoven speelde slordig en Gouderak profiteerde daarvan en maakte in de 12e minuut hun 1e doelpunt. Vier minuten later, weer door een fout van Schoonhoven stond de 0-2 op het scorebord.
Nadat er was gewisseld van helft, er werd 2x 17 minuten gespeeld,  maakte Rick Bax het doelpunt van het toernooi! Nadat een corner genomen was door Tommy, schoot hij de bal, nadat Wietse met zijn hoofd niet bij de bal kon, met een mooie omhaal in de rechterbovenhoek en laat dat doelpunt nou op film staan!!!
Er was nog hoop, maar nadat Mo na goed doorgaan van Dayo op de lat schoot, maakte Gouderak, wederom profiterend van Schoonhovense foutjes, 1-3 wat tevens de eindstand was.

De 2e wedstrijd van Schoonhoven was tegen Baronie, dat zojuist had verloren met 1-8 van Floreant  en je gaat het niet geloven, maar baronie kwam na 7 minuten spelen op 1-0 versprong en we zagen de laatste plaats al in zicht komen.. .. Echter drie minuten later maakte Tommy de stand weer gelijk en ook deze goal staat op film. Dayo zette Schoonhoven gelukkig op voorsprong. Een doelpunt van Ayoub (ook op video) werd terecht afgekeurd wegens buitenspel, alleen zag degene die het scorebord bediende de afkeuring niet (druk met zijn phone) en gaf Schoonhoven een extra doelpuntje. Later zou de scheidsrechter die wel opgelet had dit corrigeren op het uitslagenbord.
In de 2e helft ging Benjamin op de keeper af en maakte er, zoals te zien op beeld,  beheerst 1-4 van en dat bleef het. Drie puntjes binnen, maar twee spelers armer want Mo en Jasper waren beiden geblesseerd geraakt aan hun enkel.

Er zaten twee wedstrijden tussen voordat Schoonhoven weer aan de beurt was.
Gouderak – Floreant eindigde in een gelijk spel 1-1 en ook Gouderak – Baronie eindigde gelijk. Mede door de aanmoediging van Schoonhoven bleef het 0-0. Knap van Baronie, want de keeper van het team stond nu in het veld en een ander had zijn plek ingenomen, die het zeer goed deed overigens!
Toen was de grootste beker van het toernooi ineens in zicht, maar dan moest er wel gewonnen worden van Floreant!

Al vrij snel zette Benjamin Schoonhoven op voorsprong en zes minuten later maakte Rick Bax er 2-0 van. Verder gebeurde er niets opzienbarends en toen de scheidsrechter floot voor het einde had Schoonhoven de 1e plek bemachtigd!
Achteraf hoorden we dat ook het 1e team van vvSchoonhoven   Floreant verslagen had, zij het met penalty´s, en door zijn naar de volgende ronde van de nacompetitie.

In de kleedkamer werd het succes gevierd, waarna men tevreden huiswaarts ging.
Als ik het goed heb volgt er nog een uitje en dan zit het er echt op. Wat een superseizoen heeft B2 gehad, dat wordt moeilijk te evenaren!

Foto´s

Video´s:
vvSchoonhoven B2 wint toernooi in Gouderak deel 1
vvSchoonhoven B2 wint toernooi in Gouderak deel 2

Spelers:
Jaysey, Youri, Wietse, Wiebe, Rick B, Levi, Rick V, Tommy, Bas, Ayoub, Benjamin, Dayo, Jasper en Mo

1 – 2 Rick B.  (Schoonhoven – Gouderak)
1 – 1 Tommy (Baronie  - Schoonhoven)
1 – 2 Dayo (Baronie  - Schoonhoven)
1 – 3 Benjamin (Baronie  - Schoonhoven)
1 – 4 Ayoub (Baronie  - Schoonhoven)
1 – 0 Benjamin (Schoonhoven – Floreant)