Algemeen nieuws door Teus Verhoef

5 juni 2013 20:15

Met de onderwerpen: • Verloren, maar nog niets verloren! • Rectificatie en excuses aan de BCVVS • Niet vergeten! • Zaterdagvoetbal “verslaat” zondagvoetbal!

* Verloren, maar nog niets verloren!

Hoewel zaterdag 1 op 1 juni in Ter Aar tegen TAVV een – nipte – nederlaag van 2-1 leed, biedt de return op ons complex zaterdag a.s. nog alle kansen op promotie. Gadegeslagen door naar schatting liefst meer dan 200 meegereisde supporters van onze zijde (een ware invasie!), voor een gedeelte per bus (geregeld door het bestuur van de Supportersvereniging en in de bus gezelligheid troef), had ons team met name in de eerste helft het beste van het spel. Echter liepen wij in de tweede helft een achterstand van 2-0 op, waarna Rogier Peltenburg tegen het einde van de wedstrijd gelukkig een belangrijke tegentreffer scoorde uit een vrije trap van Kelvin Potuyt.

Zal het op 8 juni “onze dag” worden en TAVV bijvoorbeeld met 2-0 verslaan waardoor in dat geval het doelgemiddelde in ons voordeel is? Ongetwijfeld zal het een drukte van belang worden, verwachtend dat er ook uit de omgeving mensen op deze wedstrijd, aanvangend om 15.00 uur, af zullen komen.

De kassiers Bep Ooms, Ben Sloof en ondergetekende stellen zich in op enige tijd hard werken om entreekaartjes aan de man/vrouw te brengen en een toprecette te boeken! Veel langer zal zeker ook de kantine goede zaken doen, vooral als om plm. 16.45 uur het eventuele promotiefeest kan beginnen, of mogelijk wat later bij een eventuele verlenging en indien daarna ook nog penalty's moeten worden genomen om tot een beslissing te komen.

Het zou niet in het minst ook voor Jouk Pols wat zijn om op deze wijze afscheid als speler te kunnen nemen en een mooier afscheidscadeau zou voor hem wellicht niet denkbaar zijn.

* Rectificatie en excuses aan de BCVVS.

Voor wat betreft mijn stuk in de nieuwsbrief van vorige week over het jubileumfeest van de Business Club op 8 juni, ben ik zwaar in de fout gegaan. In dit stuk heb ik namelijk gesteld dat het (boot)feest op een zodanig tijdstip zou beginnen dat de feestgangers, donateurs van de Club en gasten, de apotheose van de nacompetitie, de wedstrijd tussen zaterdag 1 en TAVV, zouden moeten missen. Maar ik heb mij hierin totaal vergist en ben hierdoor, zeer terecht, op de vingers getikt.

Het feest begint namelijk pas om 20.00 uur en hierdoor staat de feestgangers gelukkig niets in de weg om op deze middag de hopelijke promotie van ons team “live” mee te maken en in dat geval hun feest, wellicht nog wat “voorzichtig”, vervoegd in te zetten.

Hoe ik de fout heb kunnen maken? Niet goed bij de les geweest en ik bied hierdoor mijn oprechte verontschuldigingen aan de Club aan. Ik hoop dat ik het door deze misser bij haar niet zal hebben verbruid!

* Niet vergeten!

Vrijdag a.s. is het weer oudpapieravond en na dit keer vijf weken tussentijd moet het er dik in zitten dat de opbrengst van de actie d.d. 3 mei jl. ruim zal worden overtroffen. Twee knallers in het komende weekend, vrijdagavond en zaterdagmiddag, het zou wat zijn en  als ik er één zou moeten kiezen, dan maar een doorslaggevende winst van zaterdag 1!

* Zaterdagvoetbal “verslaat” zondagvoetbal!

Het district West II organiseerde op 27 mei voor diverse verenigingen een thema-avond over de terugloop van de zondagcompetitie en de overbezetting van de voetbalvelden op zaterdagen in verband met het feit dat het voetbal op deze dag dat op zondag kwantitatief verre heeft overtroffen. Het stappen op zaterdagavond, familieaangelegenheden op zondag, de concurrentie van Eredivisie Live en het profvoetbal gaan ten koste van de keuze voor de zondag. Dit geldt niet alleen voor spelers maar ook voor de toeschouwers, zo werd van districtzijde gesteld. Op de zaterdag zijn wekelijks in het district 8515 elftallen actief en op zondag zijn dit er nog maar 1247, een enorm verschil. Een mogelijk oplossing om de druk op accommodaties op de zaterdag te verlichten, is de E- en F-pupillen op zondag of op woensdag te laten spelen, een gedeelte van de jeugdcompetitie en het dames-meisjesvoetbal op zondag en de A-jeugd op vrijdagavond. Een en ander zal nog aan de clubs worden voorgelegd. En om de teruglopende interesse in het zondagvoetbal te keren, wil de KNVB de zondagclubs de mogelijkheid geven straks (ook) op zaterdag of vrijdagavond te gaan spelen.

Bron: Het AD van 28 mei.

In die krant van 29 mei deelde de jeugdvoorzitter van het Goudse Jodan Boys al mede dat voetballen op zondagen voor deze vereniging, vanuit christelijke overwegingen een echte zaterdagclub, beslist geen optie is. Voorts zal spelen op vrijdagvond of woensdagmiddag naar zijn mening gepaard gaan met gebrek aan kader.

Ik voorzie, maar wie ben ik, dat dit geluid bij veel meer verenigingen zal worden gehoord. Wellicht voorbarig schat ik in dat ook onze club hiertoe zal behoren, vooral omdat onze accommodatie het, althans nu, op zaterdagen nog aan kan, zij het in een enkel geval met wat moeite.

Teus Verhoef