Familiedag was XXL!!!!

16 juni 2013 13:15

Het werd groots aangekondigd en het werd ook groots. Familiedag XXL. Het was een bijzonder seizoen voor VV Schoonhoven. Na jarenlang voorbereidend werk werd gestart met de bouw van de nieuwe kleedkamers. En dit moest gevierd worden.

Bij het opbouwen van alle activiteiten leek het weer roet in het eten te gaan gooien, maar na een flinke regenbui liet de zon zich de gehele dag zien. Om 12:00 uur stonden de eerste activiteiten op het programma, maar deze werden iets uitgesteld om één man in het zonnetje te zetten. Het was Bert de Bruin die door Burgemeester Bonthuis tot Lid in de orde van Oranje-Nassau werd onderscheiden. Een meer dan verdiende onderscheiding voor Bert die zoveel werk voor de club verricht.

Na deze feestelijke start was het de beurt aan de jeugd voor de sponsorloop. Helaas viel de opkomst wat tegen, maar de jongens, meisjes en leiders die meeliepen leverden een fantastische prestatie door meer dan 2000 euro bij elkaar te rennen. We willen deze jongens dan ook hartelijk danken voor hun superprestatie. Na de sponsorloop kon de jeugd zich uitleven op de speelkussens.

Om 16:00 uur startte het Wijkenvoetbal XXL. Vele teams werden er in de 6 wijken geformeerd en het toernooi ging zelfs gemeenteoverschreidend. Vanuit Bergambacht en Stolwijk werden er ook twee teams ingeschreven. 200 voetballers gingen de strijd aan met elkaar en toch wel een beetje pijnlijk was het uiteindelijk het team uit Stolwijk dat met de beker aan de haal ging. Complimenten aan alle voetballers en supporters dat er zonder ook maar één wanklank werd gespeeld. Wijkenvoetbal XXL werd voor de eerste keer georganiseerd, maar is zeker voor herhaling vatbaar.

Na al het voetbalgeweld was het tijd voor het aflsuitende feest. En ook het feest kan met recht XXL genoemd worden. In een grote feesttent met ruim 300 aanwezigen werd het avond om niet snel te vergeten. Dit kwam mede door de geweldige band Random die geen enkele moeite had de sfeer erin te brengen. Het feest ging door tot de late uurtjes, maar na de laatste noten van Random was het toch echt tijd om Famliedag XXL af te sluiten.

Zonder vrijwilligers had deze dag niet mogelijk gemaakt kunnen worden. En voorzitter Nico Peltenburg wil dan ook alle vrijwillgers bedanken voor de organisatie en inzet. Met de Familiedag XXL hebben we een fantastische afsluiting van het seizoen gehad. De komende weken hebben de voetballers vrij, maar zal er op het complex hard gewerkt worden om de kleedkamers klaar te krijgen voor de start van het nieuwe seizoen. Met de ambiance van vorige week tijdens het nacompetitieduel en deze familiedag XXL heeft VV Schoonhoven aangetoond dat de club leeft en het kan dan ook niet anders dat ook het volgend jaar weer een mooi seizoen gaat worden.

Tot volgend jaar

De Familiedagcommissie