Schoonhoven opent tegen Soccer Boys

15 juli 2013 13:15

Het seizoen is nog maar een paar weken ten einde, maar het vizier is al weer gericht op het komende seizoen. Nadat afgelopen seizoen promotie op een haar na werd misgelopen, zal Schoonhoven dit seizoen wederom een gooi gaan doen naar de felbegeerde promotie.

De voorbereiding vangt aan op zaterdag 3 augustus. Bert Potuyt zal vanaf dan gaan toewerken naar de seizoensopening. De eerste wedstrijd zal op zaterdag 7 september gespeeld worden tegen niemand anders dan Soccer Boys. Direct een mooie krachtmeting met de ploeg die vorig jaar na een beslissingswedstrijd het kampioenschap aan Neptunes-Schiebroek moest laten. Een week later speelt Schoonhoven de eerste uitwedstrijd tegen Rohda ’76.

In de beker staan er een paar leuke wedstrijden op het programma. Net als vorig jaar komt Schoonhoven uit tegen UNIO en Spirit. De laatste tegenstander is Ommoord. Schoonhoven begint het bekertoernooi op dinsdag 20 augustus met een thuiswedstrijd tegen UNIO. Een week later is in een uitwedstrijd Ommoord de tegenstander. De poulefase wordt op zaterdag 31 augustus afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Spirit.

Aan het spelersfront vielen er weinig mutaties te noteren. Alleen Jouk Pols heeft de Schoonhoven verlaten. Hij start zijn trainerscarriere bij de landelijk A-jeugd van ARC. Wel verwelkomt Bert Potuyt een aantal nieuwe spelers. Zo komt o.a. Mart Zwijnenburg over van Perkouw en Joel kruisselbrink van Flevo Boys. Daarnaast zijn ook Robin Heijkoop en Erik Kuiper vanaf volgend jaar weer actief na een jaar afwezigheid. Kortom positieve berichten en het beloofd dan ook weer een leuk seizoen te worden.