Nieuwe functionaliteiten op de website

29 juli 2011 19:15

Veel informatie op deze website is overgenomen van de oude website. Maar er is ook een aantal nieuwe functionaliteiten opgenomen in de website. Wat is er nieuw?

De infobalk
De belangrijkste vernieuwing is de infobalk aan de rechterkant van de pagina. De infobalk kan persoonlijk ingesteld worden. Speel je bijvoorbeeld in de E3, dan kan je in de infobalk de stand, programma en uitslagen laten tonen van de E3. Maar ook kan de verjaardagskalender of het laatste nieuws worden toegevoegd. Je kan het zelf inrichten en de instellingen zullen behouden blijven bij een nieuw bezoek aan de website. Op dit moment zijn nog niet alle modules in de infobalk werkzaam, maar daar wordt hard aan gewerkt.

Zelf foto's & video's uploaden
Voortaan kan je zelf foto's kunt uploaden. Daarnaast is het mogelijk om filmpjes te plaatsen op de website. Dit kan eenvoudig door je eerst eenmalig aan te melden en vervolgens in te loggen. Voordat de foto's zichtbaar worden, zullen deze eerst worden goedgekeurd door de internetredactie. Dit om vervuiling en misbruik van het foto- en videoalbum te voorkomen. Naast het album onder het menu 'Diversen' heeft elk team een eigen fotoalbum. Dus heb je leuke foto's van jouw team, dan kan je deze altijd in het fotoalbum van jouw team plaatsen. Elk team heeft ook een eigen prikbord waar je berichten kan achterlaten.

Afgelastingen per SMS of E-mail
Bij slecht weer is iedereen nieuwsgierig of de wedstrijd wel door gaat. Op de website zal dit getoond worden, maar het is ook mogelijk om een melding binnen te krijgen per SMS of e-mail wanneer de wedstrijd van jouw team is afgelast. Dit kan je zelf instellen bij het submenu 'Afgelastingen' onder 'Programma & Uitslagen'. De SMS of e-mail zal gestuurd worden zodra de afgelasting bij de Sportlink (KNVB) bekend is. Het advies is om ook de website in de gaten te houden.

Social Media
Op de homepage zijn buttons geplaatst die rechtstreeks naar de Hyves en Twitter pagina van de v.v. Schoonhoven linken. Daarnaast is er de mogelijkheid om pagina's, wedstrijdverslagen te delen op Facebook en Twitter via de buttons die bij elk nieuwsbericht zichtbaar zijn onderaan de pagina. In de infobalk is het ook mogelijk om v.v. Schoonhoven op Twitter te volgen.

Verjaardagskalender
Het is natuurlijk altijd leuk om te zien of er teamgenoten of andere bekende leden van de voetbalvereniging jarig zijn. Momenteel worden alleen de verjaardagen gemeld van spelende leden. Dus niet van commissieleden, trainers of leiders. Daarnaast mist de redactie van een aantal spelers de geboortedatum. Deze zullen later worden toegevoegd en zijn dan pas zichtbaar in de kalender.

Webshop
Sinds vorig seizoen beschikt v.v. Schoonhoven over een aantal fanartikelen zoals een sjaal, vaantje, minidress, etc. Deze zijn nu te bestellen via de webshop. Betaling van de fanartikelen kan niet online. Dit zal in overleg gaan met Tristan Brouwer

Mobiele applicatie.
Het is mogelijk om eenvoudig op je mobiel te kijken wanneer en hoe laat je moet spelen, of dat er afgelastingen  zijn en wat de uitslagen van de club of je team zijn. Er is speciaal voor de mobiel (i-phone, android, etc) een geoptimaliseerde internetapplicatie ontwikkeld.  Deze mobiele applicatie kan bekeken worden door op het telefoon icoontje klikken (rechts bovenin).

Functioneert de website niet goed, komt u fouten tegen die er per ongeluk zijn ingeslopen of heeft u goede ideeën voor de website, dan kunt een altijd een reactie sturen naar [email protected].

De Internet redactie.