Cookie beleid Schoonhoven

De website van Schoonhoven is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Algemeen nieuws door Teus Verhoef

4 september 2013 18:30


Met de onderwerpen: • Zeer succesvol openingsgebeuren nieuw kleedlokalencomplex • * Weer aan de bak. • Niet vergeten! Oud papier! • Nadere informatie over maatregelen van de KNVB

* Zeer succesvol openingsgebeuren nieuw kleedlokalencomplex.

 

Dit was het in optima forma op de avond van 30 augustus. Naar mijn schatting waren er liefst tussen 200 en 300 belangstellenden aanwezig om de inwijding van het complex mee te maken. Annemarie Kruiper trapte als gastvrouw, in welke rol zij het voortreffelijk deed maar dit is van haar bekend, af met een welkomstwoord, speciaal gericht aan de heer Jan Oostrijck uit Brielle, neef van de heer Johannes Oostrijck, de oprichter van onze vereniging op 9 oktober 1902, toen als 1e luitenant in onze stad gelegerd.

Jan had ook enige portretten van zijn oom uit die tijd meegenomen en ondergetekende had de eer deze voor de vereniging in ontvangst te mogen nemen. Geweldig  en een grote verrijking van ons historisch archief. Elders in deze nieuwsbrief is één van de portretten afgedrukt en deze zal ook een – ingelijste – plaats krijgen in ons clubgebouw.

 

Daarna was het de beurt aan voorzitter Nico Peltenburg om een toespraak te houden. Na het mede namens de Stichting Exploitatie Voetbalvelden VV Schoonhoven welkom heten van wethouder mevrouw M. Holst-Brink, raadsleden, bouwpartners, bestuur en donateurs van de Business Club,  bestuur en leden van de Supportersvereniging, sponsors, VVS-leden en overige belangstellenden. Hij ging daarna terug in de tijd door het vermelden van belangrijke momenten op de route naar de uiteindelijke realisatie van het gebouw, zoals:

 

– Juni 2012

Bestuurlijk besluit nieuwe kleedlokalen te bouwen en deze bij aanvang van het seizoen 2013-2014 in gebruik te nemen.

– September 2012

1e schetsontwerp gereed.

– 29 oktober 2012

Algemene Ledenvergadering geïnformeerd over de stand van zaken.

– 7 november 2012

Start fundraising met een fietstocht naar Londen.

– Januari 2013

Aanvraag omgevingsvergunning ingediend.

– 14 maart 2013

Unaniem besluit Buitengewone Algemene Ledenvergadering de kleedkamers te gaan bouwen.

– April 2013

Omgevingsvergunning verleend.

– April 2013

Definitief besluit bestuur te starten met de bouwwerkzaamheden.

– 29 april 2013

Start bouw met weghalen bestrating.

– 1 mei 2013

Start sloopwerk.

– 13 mei

Slaan van 1e paal.

– Juni 2013

Stand van zaken fundraising € 138.000,--.

– 27 augustus 2013

Oplevering gebouw na 16 weken werk, inclusief drie weken vakantie.
Tijdens de bouwperiode diverse werkzaamheden, zoals schilderwerk, in eigen beheer uitgevoerd.

– 28/29/30 augustus

Schoonmaken en inrichten kleedlokalen.

– 30 augustus

Opening gebouw.

 

Tot slot stelde Nico dat het alles niet mogelijk zou zijn geweest zonder de enorme inzet van vele vrijwilligers en zonder hun steun we hier vandaag niet zouden hebben gestaan.

Vervolgens werd het woord gevoerd door Wim van Ziel, algemeen directeur van RIZ bouw, waarbij hij onder meer de samenwerking tussen de bouwers, de Stichting en VVS gedurende de bouwperiode roemde, terwijl daarna penningmeester Paul van Schaik zich tot Nico persoonlijk richtte door  hem veel lof toe te zwaaien voor de wijze waarop hij zich van “start tot finish” heeft gemanifesteerd.

Zowel Wim als Paul deden hun mooie woorden vergezeld gaan van geschenken.


Daarna werd in optocht naar het nieuwe gebouw getrokken voor een bezichtiging, ingeleid met Bengaals vuurwerk uit fakkels in de handjes van mini's, die eerder op de avond een onderling wedstrijdje hadden gespeeld, en hierna de toegangsdeur (een minimeisje had de schaar op een kussentje) door het bestuur van de Supportersvereniging werd geopend. Een partij ballonnen sierden de entree, natuurlijk in blauwe en witte kleuren, extra op. Tijdens de rondleiding kon men ook de stenen muur met namen van de kopers aanschouwen, nadat door de Business Club, de Supportersvereniging en VVS verstrekte vlaggen daarvoor waren weggehaald.

Met algemeen groot enthousiasme over het resultaat  (het woord chic werd ook wel genoemd) verliet men het gebouw zich naar de kantine te begeven om aldaar, op rekening van de vereniging een drankje en een hapje te nuttigen. En ja, voor die “prijs” smaakt het extra lekker!

Al met al was het in alle opzichten een uitermate geslaagde avond, dank zij ook een voortreffelijke organisatie.


Bekijk alle foto´s.

* Weer aan de bak.

 

Zaterdag jl. was het zover dat de meeste teams hun opwachting konden maken voor het spelen van bekerwedstrijden, tenzij om verschillende redenen naar een andere datum verplaatst, en gebruik te maken van de nieuwe kleedlokalen. Het eerste gebruik verliep soepel en zeer ordelijk. Natuurlijk blijvend! 



Zaterdag 1 speelde haar laatste en derde bekerwedstrijd thuis tegen zaterdag 2e klasser Spirit en kreeg met 3-7 klop, na eerst nog met 1-0 te hebben voorgestaan. Als omstandigheid van de gevoelige nederlaag kan, vind ik, worden aangevoerd dat het team een aantal vaste basisspelers miste, voornamelijk door blessures.

Ons 2e elftal nam het in Rotterdam op tegen Alexandria '66 3, welke wedstrijd echter gestaakt werd bij een stand van 2-0. De reden was dat er een ambulance nodig was door zware blessures van twee spelers van Alexandria en deze dermate lang op zich liet wachten dat de scheidsrechter besloot de wedstrijd niet meer uit te spelen. Het is nog niet bekend of dit wel het geval zal worden, mits eventueel nog van belang voor de eindstand van de bekerronde. Voor ons team geldt dit in ieder geval niet en ook het 1e elftal zal  het zonder verdere bekerwedstrijden moeten stellen.

Echter gaat op 7 september het veel belangrijkere werk beginnen en dan gaat het echt om de knikkers. Zaterdag 1 ontmoet in haar eerste competitiewedstrijd bepaald geen gemakkelijke tegenstander, Soccer Boys, dat ons team in het vorige seizoen twee keer wist te verslaan (thuis 0-1 en uit 2-1). Tijden kunnen echter veranderen! De aftrap van de wedstrijd is om 15.00 uur.

Het 2e elftal neemt het uit om 14.00 uur in Alphen a/d Rijn op tegen ARC 3.

Nog even terug naar zaterdag jl. werden er uiteindelijk 14 wedstrijden thuis en 10 uit gespeeld. In totaal werden er 11 wedstrijden gewonnen, 8 verloren en 5 in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 45,08%, een wat zuinig begin en zaterdag a.s. hopelijk beter.

Het nieuwe damesteam speelde, na enige oefenwedstrijden, op 1 september thuis haar eerste wedstrijd waarin het er wat meer op aankwam, namelijk voor de beker. Zij deden dit met een zege van 4-3 op de dames van Dilettant 1, voorwaar een goed begin van het “echtere” werk en het gejuich na afloop was bijna tot op het Veer te horen! Dames, ga zo door. Nog over de wedstrijd dat wat Paul Hom regelmatig doet in zaterdag 1, scoren,  zus Martina het dit wellicht van hem heeft afgekeken door zondag liefst alle vier doelpunten voor haar rekening te nemen. Een eervolle vermelding waard.

 

* Niet vergeten!

 

Op 6 september is het weer oud papieravond en wordt u dan dus weer van uw papieren “last” verlost!

 

* Nadere informatie over maatregelen van de KNVB.

 

In de nieuwsbrief van 21 augustus informeerde ik u over door de KNVB doorgevoerde wijzigingen, betrekking hebbend op tijdstraffen (in de categorie B) en visuele controle op spelerspassen, in het seizoen 2013-2014 fasegewijs in te voeren. Zie hiervoor genoemde nieuwsbrief.

In een zojuist ontvangen brochure wordt op deze zaken door de bond als volgt, geciteerd, nader ingegaan:

 

Tijdstraf.

Een tijdstraf duurt 10 minuten. Voor de pupillen 5 minuten.

De scheidsrechter houdt de tijdstraf bij. Hij bepaalt wanneer deze ingaat en weer om is. Hij geeft ook aan waar de speler de tijdstraf moet uitzitten en pas na een teken van de scheidsrechter mag de speler het veld weer betreden.

Een speler kan slechts eenmaal per wedstrijd een tijdstraf krijgen opgelegd. Hierbij moet de scheidsrechter wel de gele kaart tonen. Twee keer geel blijft rood en dus een definitieve veldverwijdering, maar ook deze kaarten hoeft de scheidsrechter niet te vermelden op het wedstrijdformulier. Een directe rode kaart komt wel op het wedstrijdformulier en kent de gebruikelijke tuchtrechterlijke procedure.

Als een doelverdediger een tijdstraf krijgt opgelegd, dan moet een andere speler zijn plaats als doelverdediger innemen. De speler moet wel even een ander shirt aandoen om als doelverdediger herkenbaar te zijn.

Een tijdstraf die voor de rust niet geheel vol is gemaakt, wordt in de tweede helft voortgezet. Als de tijdstraf van een speler nog niet om is bij het einde van de wedstrijd, wordt de resterende tijd  kwijtgescholden.

Een team mag niet met minder dan zeven spelers op het veld staan. Als dit gebeurt, wordt de wedstrijd gestaakt. Het team met minder dan zeven spelers is dan schuldig aan het staken van de wedstrijd.

Omdat gele kaarten niet op het wedstrijdformulier komen te staan – en dus niet kunnen leiden tot uitsluiting – levert deze maatregel minder administratie op voor de scheidsrechter en de vereniging. Kortom direct straffen en minder gedoe.”

 

Visuele controle spelerspassen

Procedure:

De namen van de betrokkenen worden op het wedstrijdformulier ingevuld.

De scheidsrechter controleert in het bijzijn van beide aanvoerders of de gegevens op de spelerspassen overeenkomen met de gegevens op het wedstrijdformulier.

De beide aanvoerders en de scheidsrechter accorderen het ingevulde formulier en bevestigen daarmee de juistheid van de gegevens.

De scheidsrechter ontvangt van de wedstrijdcoördinator uiterlijk 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd een afdruk van het wedstrijdformulier.

De scheidsrechter neemt de spelerspassen mee naar het speelveld voor de visuele controle.

De spelers vormen voor het begin van de wedstrijd op het speelveld gezamenlijk een rij. De aanvoerder van de uitspelende partij gaat als eerste bij de scheidsrechter langs om te laten zien welke speler bij welke spelerspas hoort. Daarna volgt de thuisspelende partij.

Na deze handeling geeft de scheidsrechter de spelerspassen aan de aanvoerder van het betreffende team en kan er getosst worden.

Op het moment dat een wisselspeler het veld ter hoogte van de middenlijn betreedt, overhandigt hij de spelerspas aan de scheidsrechter. De scheidsrechter controleert aan de zijlijn de spelerspas en  noteert het relatienummer. De spelerspas wordt na controle weer overhandigd aan de betreffende partij.

Na afloop brengt de leider de spelerspassen naar de ruimte waar het wedstrijdformulier wordt afgerond.

De scheidsrechter rondt het wedstrijdformulier af.

Door ondertekening van het wedstrijdformulier verklaren de beide aanvoerders en scheidsrechter alle gegevens te hebben gecontroleerd aan de hand van de spelerspassen en de visuele controle te hebben uitgevoerd.

Bij het jeugdvoetbal is de leider verantwoordelijk”.

 

In de betreffende brochure wordt ook nog ingegaan op de Hulplijn Noodgevallen, luidend:

 

“Sinds maart 2013 bestaat de hulplijn voor noodgevallen. Dit is een samenwerking tussen het Ministerie van Veiligheid & Justitie en de KNVB. Als er behoefte is aan acute hulp, is er voor leden van de KNVB een speciaal nummer beschikbaar. Deze hulplijn is bestemd voor acute noodgevallen zoals vechtpartijen, bedreigingen, mishandelingen of andersoortige voorvallen van agressie. Doel is KNVB-leden direct bij te staan en waar mogelijk werk uit handen te nemen. Deze hulplijn is  bereikbaar via 0800-2299555. Een melding wordt direct doorgegeven aan de politie en de KNVB. Indien noodzakelijk gaat de politie direct ter plaatse om de orde te herstellen en eventueel aangiften op te nemen. Zo nodig wordt Slachtofferhulp ingeschakeld. De KNVB neemt direct contact op met de melders om hun verhaal aan te horen. Wanneer daar behoefte aan is denkt de voetbalbond met de vereniging mee over mogelijke vervolgstappen. Dit kan bijvoorbeeld zijn op het gebied van mediaondersteuning of bijeenkomsten bij de vereniging. Bij zeer ernstige gevallen, zoals een sterfgeval, stellen het Ministerie van Veiligheid & Justitie en de KNVB een speciaal interventieteam samen. Dit team levert zowel directe crisisondersteuning als advies voor structurele oplossingen. Naast de hulplijn voor noodgevallen kunnen alle wanordelijkheden rondom een wedstrijd via het wedstrijdformulier worden doorgegeven aan de KNVB. Dit is een vereiste om er een tuchtzaak van te kunnen maken. Er zijn echter ook andere negatieve ervaringen die geen noodgeval zijn en ook geen aanleiding voor een tuchtzaak.

Via het webformulier op knvb.nl/meldpunt kan iedereen melding maken van wanordelijkheden op en rond het voetbalveld. Dit kunnen allerhande negatieve ervaringen zijn die ergernis veroorzaken. Op basis van deze klachten kan de KNVB wanordelijkheden inzichtelijk maken en waar mogelijk vroegtijdig ingrijpen”.

 

Opdat u het allemaal maar weet en onthoudt!

 

Teus Verhoef


Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!