Het seizoen is begonnen

18 september 2013 20:30

Een korte terugblik. Voor de jeugd is het seizoen gestart met de bekercompetitie.

Dit houdt in dat de jeugdteams een competitie spelen en zich voor de volgende ronde van de beker kunnen kwalificeren. Hiernaast zal de ranglijst bepalend zijn voor de (klasse)indeling in de 'normale' competitie.

Het seizoen 2013-2014 is al vroeg gestart in het laatste weekend van de zomervakantie. Die had als resultaat dat een (groot) aantal teams nog niet compleet waren. Voor een aantal teams moet er nog een leider en/of trainer komen.
Opvallend is ook dat wij te maken hebben met spelers/speelsters die aan het begin van het seizoen stoppen met voetballen en dat er enkele nieuwe spelers toegevoegd worden aan jeugdteams. In bepaalde categorieën hebben wij te maken met teams die allemaal 14 à 15 spelers hebben en er dus geen spelers/speelsters bij kunnen komen. Er zijn ook wensen van spelers/speelsters om in een ander team te spelen en dit heeft als gevolg dat er gekeken moet worden naar ruilingen.
De nieuwe kleedkamers zijn een aanwinst voor onze vereniging en de ruimtes achter de commissiekamer hebben eveneens een facelift ondergaan. Voor Bert de Bruin was het ook weer een hels karwei om alle spullen voor de teams te ordenen, klaar te zetten en uit te geven. Zeker met de kennis dat een aantal teams nog niet volledig 'operationeel' zijn. De jeugdcoördinatoren zijn al sinds de zomer keihard bezig om teams te formeren, selecties te bepalen, wedstrijden door te laten gaan, trainingen in te plannen, wensen te behandelen, leiders/trainers te ondersteunen en alles zo netjes en goed mogelijk te laten verlopen. Ari Nagtegaal, John van Asperen en Bert de Bruin hebben weer overuren gemaakt in het administreren, bellen en regelen. Dit naast alle communicatie via mail, op de vereniging en de verschillende overleggen die al hebben plaatsgevonden.
Nieuw dit seizoen is dat Tristan Brouwer als algemeen jeugdcoördinator, Abe den Haan als keeperstrainer/keeperscoördinator en Baay Ooms als bewegingscoördinator/verzorging jeugd zijn toegevoegd aan de jeugdafdeling. Dit heeft als zichtbaar resultaat dat een eerste workshop heeft plaatsgevonden op 9 september en een volgende alweer staat gepland op 23 september.
Last but not least wil ik vermelden dat de sponsorcommissie achter de schermen enorm druk bezig is met het aankleden van jeugdteams en er een goede opzet komt vanuit ons verenigingsbestuur voor 'Normen en Waarden' in relatie tot de nieuwe kleedkamers en het gedrag op en rond het veld.

Wij zijn inmiddels al van start gegaan maar ik wil alle teams heel veel plezier en succes wensen voor komend seizoen!

Tristan Brouwer

Telefoonnummer: 0182-380430