Historische overwinning van Reveco 2 op Reveco 1: 5-2

22 september 2013 13:30

Hoewel de competitie pas op donderdag 26 september officieel van start gaat, vonden de beide Reveco teams het nuttig om alvast een oefenwedstrijd tegen elkaar te spelen. Zeker omdat de derby der derby’s afgelopen seizoen niet op de agenda stond en dit jaar slechts één keer

Vooraf werd er druk gespeculeerd over de wedstrijd, daar Reveco 1 meer voetballend vermogen heeft, de laatste onderlinge duels ruim gewonnen hadden, maar daar staat tegenover dat Reveco 2 meer een team is. Helaas moest Reveco 1 het doen zonder Bassa en Jan en moest Reveco 2 de steunpilaren Erwin en Oscar missen. Vaste Reveco scheids Harry werd vervangen door “KNVB” scheidsrechter van Os.

Beide teams begonnen de wedstrijd aftastend, waarbij wel opviel dat Reveco 2 zeer gemotiveerd en georganiseerd speelde. Dit resulteerde al snel in een 3-0 voorsprong door een officiële hattrick van Piet-Jan, waarbij het 2e doelpunt voor minimaal 90% op conto van Bram kwam, door zijn assist op maat.

Reveco 1 liet het niet bij zitten en drong sterk aan, de resulteerde in vele 100% kansen, maar door een fantastische keeper Hans(tip voor Bert Potuyt) en een paar keer paal en lat, bleef het doel van Reveco 2 leeg. Na een schitterende corner van Corstiaan en een dito kopbal van volleyballer Marcel (hoe lang kan een mens in de lucht blijven hangen) werd het zelfs 4-0. Vlak voor rust scoorde Reveco 1 een terecht doelpunt via Leendert na een misverstand in de verdediging van Reveco 2.

In de tweede helft zette Reveco 1 gelijk druk op de defensie van Reveco 2, die daar veel moeite mee had. Dit resulteerde wederom in veel grote kansen voor Reveco 1, maar wederom stonden Hans, paal en laat in de weg.

Dat het in de slotfase nog 2-4 door Leendert en 5-2 door Richard R. was meer voor de statistieken. Hierdoor is het kampioenschap van Schoonhoven na lange tijd weer terug bij de Reveco 2 en “let the Championship 2013-2014 begin”. En het bleef nog lang onrustig in de kantine.