DCV C2 en Schoonhoven C3 delen de punten

26 september 2013 17:30

DCV en VVS C3 hebben na een zeer leuke en spannende pot voetbal de punten eerlijk verdeeld. Het werd in Krimpen a/d IJssel 4-4 na een 2-2 ruststand.

Vandaag (zaterdag 21/9) eropuit met je team, C3 dit keer en op een normaal aanvangstijdstip 10:15 uur. Na een wat mindere periode met veel regen was het vandaag prima voetbalweer en “we” hadden er zin in en begonnen fanatiek aan de wedstrijd. Al na 10 minuten spelen schoot

Maurits op doel en helaas de bal ging, via binnenkant paal, net niet in doel. Het zag er toen nog veel belovend uit, het was pas in de 17e minuut voor DCV bij ons in het strafschopgebied kon komen, de druk werd v.a. dat moment groter op het Schoonhovense doel. Het was pas na zo’n 23 min. spelen voor DCV de 1-0 kon maken, terwijl juist wij al aardig wat kansen hadden gehad op de 0-1. Maar ja zo kan het in de voetballerij gaan en omdat wij teveel balverlies leden in de opbouw/uitverdedigen boden we de kansen aan de tegenstander om ook de 2-0 te kunnen maken.

Schoonhoven begon zich wat te herstellen en de voorsprong van 2-0 werd kleiner door een mooie pass van Stein op Maurits, die de keeper omspeelde en zo de 2-1 kon maken. Maurits zelf kreeg enkele minuten later ook nog een mooie kans , maar hij werd door de tegenstander vastgehouden (zou daarna nog een paar keer gebeuren). De volgende aanval over rechts, vlak voor rust, waar Maurits een prima voorzet gaf naar de inkomende Imad, die de gelijkmaker mocht scoren.

De tweede helft begon weer met een aandringend DCV, een doelpoging werd nog gered maar het uitverdedigen ging wat minder en we speelden de bal bij de tegenstander, panklaar op zijn schoen en de achterstand 2-3 was een feit. Het was Imad die de eerste mogelijk kreeg om de gelijkmaker te scoren, maar zijn inzet was net iets te zacht om de keeper te verrassen. Maar het betekende wel dat er voor ons scoringskansen kwamen, verrassend was het wel dat de 3-3 werd gescoord door David.

We geloofden er weer allemaal in dat we de punten mee naar Schoonhoven konden nemen, het was wéér Maurits die eropuit gestuurd werd om alleen voor de keeper te verschijnen om te scoren en we met 3-4 dan lekker een voorsprong hadden, met nog maar enkele (spannende) minuten te spelen. Nou da’s de winst dachten we, nou nog effe niet….DCV gooide alles in de aanval en mocht in de laatste minuut nog een punt wegslepen en de 4-4 scoorde, jammer dachten wij allemaal maar het geeft de verhouding wel goed weer en was iedereen tevreden met dit puntje.