Schoonhoven D1 kampioen

6 april 2011 8:15

Onze D1 is afgelopen maandag in de inhaalwedstrijd tegen het Leidse GHC D1 kampioen geworden. Er was tot grote verrassing van onze pupillen enorm veel publiek en die konden al snel zien dat de D1 als ware kampioenen snel alle spanningen wegnamen door snel en veel te scoren.

Deze maandagavond werd een waar voetbalfeest en in alle sportiviteit werd iedereen erbij betrokken, zoals ook de tegenstander GHC die voor deze pot helemaal uit Leiden was gekomen en van tevoren wisten dat zij tegen de ongeslagen koploper moesten spelen. Er waren heel veel mensen uitgenodigd en veel mensen deden in de organisatie mee om er een feest van te maken.

Voor de wedstrijd werd de D1 bij het verzamelen ontvangen in de kleedkamer waar alle tenues klaar lagen. Onder het genot van muziek konden zij zich omkleden. GHC werd ontvangen met een flesje drinken en werd netjes begeleid. Tijdens de warming-up stond er al veel publiek en was de D1 toch behoorlijk zenuwachtig. Terug in de kleedkamer werden de reserveshirts aangedaan omdat GHC in het mooi gestreepte rood-wit-blauw speelt. De D1 kwam het veld op waarbij ons clublied werd gespeeld en het publiek gaf de D1 een daverend applaus.

Binnen 30 seconden wist de D1 al te scoren en met rust stond het 3-0. Nadat in de rust werd verteld vooral te willen voetballen en plezier te hebben kon de D1 bij het betreden van het veld zien dat er ruim 120 mensen langs de lijn stonden. Dit waren familieleden, vrienden, vriendinnen, jeugd van onze vereniging, ouders van andere (jeugd)leden, spelers van de selectie, trainers van onze vereniging, sponsoren, mensen van de Businessclub, commissieleden, bestuursleden en mensen die altijd helpen op onze vereniging.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter van Os barstte het feest los.

Bert de Bruin nam namens de jeugd het woord en door o.a. Willem-Paul werden de medailles en snoep uitgereikt. Bert benoemde de grote groep kaderleden en ouders die bij de D1 betrokken zijn en gaf een bloemetje namens de vereniging aan een aantal van hen.

Jouk Pols van het 1e elftal overhandigde de kampioensbeker en gaf aan dat de D1 een talententeam is.

Hierna volgde de traditionele duik in de gracht en het water was koud, zeer koud. Ook Tristan moest eraan geloven die door 13 pupillen erin werd geduwd en kon op tijd zijn gsm en camera aan de te hulp schietende Marian van Ziel overhandigen.

Na een warme douche kon de D1 en tegenstander GHC D1 in de kantine heerlijk aan de patat en snack die door de vereniging ter beschikking werd gesteld.

Edwin den Toom en Frits Jacobs moesten alle zeilen bijzetten en werden gelukkig geholpen door een aantal moeders. Edwin en Frits waren tijdens en na de wedstrijd heel belangrijk om alle feestgangers te voorzien van drinken en eten. Jack Getrouw en Roger Vrijman overhandigden mooie t-shirts.

Om 22:00 uur werd de feestavond afgesloten. Tristan wil dan ook namens de D1 iedereen hartelijk en oprecht danken voor de hulp en support.