Schoonhoven boekt 5-1 overwinning op Kamerik

12 januari 2014 13:00

In een oefenwedstrijd tegen Kamerik won Schoonhoven met 5-1 van 4e klasser Kamerik. Anders dan de uitslag doet vermoeden had Schoonhoven het lastig en werd het verschil pas in de slotfase gemaakt.

Schoonhoven kwam door een eigen doelpunt al snel in de wedstrijd op voorsprong. Echter, de gehele eerste helft speelde het slordig en ongeconcentreerd. Kamerik kwam dan ook snel op gelijke hoogte nadat Rob Arbeider in de fout ging en de bal achterin verspeelde.  Schoonhoven wist voor rust wel weer op voorsprong te komen door een doelpunt van Pieter Meijer.

In de tweede helft werd het spel er niet beter op en het was duidelijk te zien dat er een aantal weken niet gevoetbald was. Nadat de krachten bij Kamerik wegvloeide was het Schoonhoven dat in de slotfase nog 3 maal toesloeg. Paul Hom en Wim Overbeek zorgde voor de eindstand van 5-1.

A.s. dinsdag speelt Schoonhoven een oefenduel in en tegen Bergambacht. Dit is de laatste test voordat de competitie hervat wordt met een uitwedstrijd tegen Soccer Boys.