Algemeen nieuws door Teus Verhoef

15 januari 2014 15:45

Met de onderwerpen: • Ruime zege van zaterdag 1 en successen in bekerwedstrijden • In het zonnetje • Nieuwe secretaris Business Club • In Memoriam

* Ruime zege van zaterdag 1 en successen in bekerwedstrijden.

Ons vlaggenschip liet er afgelopen zaterdag op het kunstgrasveld geen gras over groeien door in een oefenwedstrijd zaterdag 4e klasser Kamerik met liefst 5-1 te verslaan. Goed voor het zelfvertrouwen, dunkt mij, mede omdat het scoren ons team dit keer dus gemakkelijk afging tegen weliswaar een tegenstander uit een lagere klasse, maar niettemin …! Overigens werd aan de grootte van de overwinning pas in de laatste tien minuten gewerkt, toen driemaal werd gescoord, tweemaal door Paul Hom en de laatste door Wim Overbeek.

In de pauze stond het nog slechts 2-1, de twee van ons tot stand gekomen door een eigen doelpunt van Kamerik en één gescoord door Pieter Meijer. Voorts was ook het gedurende een uurtje weer  meespelen van Rogier Peltenburg een groot winstpunt. Hopelijk zal dit snel uitgroeien tot het weer spelen van volledige wedstrijden op zijn oude niveau.

Zaterdag a.s. hervat ons team de competitie en zal de eerste wedstrijd in de 2e helft hiervan worden afgewerkt in Bleiswijk tegen Soccer Boys, dat vier punten boven ons staat en tegen welk elftal in de eerste competitiewedstrijd in dit seizoen gelijk werd gespeeld. De aftrap is om 14.30 uur en het adres van de accommodatie is Sportpark Merenveld, Gotzenhainsingel 14. Daarna liefst nog 8 thuiswedstrijden en 4 x uit. Hopelijk zal dit ogenschijnlijke voordeel gunstig voor ons team uitpakken.

Terug naar afgelopen zaterdag moest zaterdag 2 tevens in een thuis gespeelde oefenwedstrijd het nipt afleggen tegen VVIJ 2 uit IJsselstein. Het werd een uitslag van 3-4. Op 18 januari wordt om 13.30 uur thuis tegen het Boskoopse Floreant 2 gespeeld.

Het was verder een zeer succesvolle dag voor wat betreft nog deelnemende teams aan de bekercompetitie. Van de vijf teams gingen er vier met de winst strijken, te weten D-5, B-1 en zaterdag 4 en 6 en zij gaan dus door naar de volgende ronde. Voor B-3 kwam er helaas een einde aan het bekeren door een nederlaag uit tegen Cabauw  B-1. Ons B-1, bovenaan staand in de competitie, boekte zelfs een monsterzege van 0-11 op Ammerstol B-1.

Tot slot nog dat zaterdag 1 op 14 maart uit een oefenwedstrijd speelde tegen zaterdag 4e klasser Bergambacht. De uitslag was 1-4 en de doelpuntenmakers waren Rogier Pelteburg (de eerste na zijn recente rentree en hopelijk zullen er in de komende tijd nog vele volgen), Pieter Meijer, Reduan Adoudy en Hayo Nagtegaal.

* In het zonnetje.

Het eerste zonnetje in dit jaar laat ik schijnen voor een man die ook al vanaf zijn jeugd aan onze vereniging verbonden is, een tijdlang als speler en nu al bijna 25 jaar als een voorbeeldige vrijwilliger op wie altijd gerekend kan worden. Immer ook de rust zelve, zoals hij tenminste op mij overkomt. Deze man is 52-jarige Corstiaan Koster en hieronder leest u wat hij op mijn vragen te zeggen had.

* Op welke leeftijd ben je als speler begonnen en in welk team?

Ik ben mijn carrière gestart op 11-jarige leeftijd bij de D-3, getraind door Peet Borst.

* Welke jeugdteams heb je in totaliteit doorlopen?

Na dus D-3, D-2 (kampioen geworden o.l.v. Arie Verschoor), C-3, C-2 en B-2.

* In welke teams heb je in de senioren gespeeld?

Na enige stilstand op m’n twintigste weer begonnen met voetballen, uitkomend in zaterdag-3. Na één seizoen in dit team gespeeld te hebben, ben ik gepromoveerd naar zaterdag-2. Mijn prestaties waren bij coach Gijs van ’t Verlaat niet onopgemerkt gebleven!Na een seizoen op hoog niveau gespeeld te hebben (reserve 3e klasse), koos ik ervoor op een lager niveau verder te gaan. Achtereenvolgens nog zes seizoenen recreatief gevoetbald in het 4e en 5e.

Thans speel ik alweer vijf jaar in Reveco 2, net als in mijn jeugdjaren als opkomende linksback.

* Met welke spelers, met name in de senioren, heb je samengespeeld, namen die ook nu nog bekend in de oren klinken?

Onder anderen: Wim en Jan de Jong, Jan en Eef Ooms, Peter Schilt, Bert van Nieuwenhuizen, Jaap Zwijnenburg, Kees van As, Bert van der Horst, Wim Stok en Gerrit Peddemors.

* Denk je al aan stoppen?

Op dit moment zeker nog niet. Het bevalt mij in Reveco 2 nog steeds uitstekend.

* Welke functies heb jet in de vrijwilligerssfeer uitgeoefend?

- In de jaren ’90 vier jaar actief geweest als contactpersoon voor uittoernooien.

- Zeventien seizoenen als leider/grensrechter bij verschillende jeugdteams van mijn zoons gefungeerd.

- Vanaf 2002 meewerkend bij de inzameling van oud papier.

- Verder ben ik (één van de vier) vaste assistent-scheidsrechters van zaterdag 1.

* In algemeenheid: Nog verdere - eventueel anekdotische - bijzonderheden?

Mijn uitverkiezing voor het tweede elftal had ik vooral te danken aan het feit linksbenig te zijn!

Corstiaan, hartelijk dank voor jouw medewerking aan deze rubriek en blijf hopelijk, in welke hoedanigheid dan ook, nog lang aan onze vereniging verbonden, niet in het minst ook door jouw innemende persoonlijkheid.

* Nieuwe secretaris Business Club.

“Onze” Erik Zuurmond is Jeroen Vermeulen in deze functie opgevolgd. De nieuwsbrief wenst hem bij de uitoefening hiervan veel succes en genoegen toe.

-   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -

In Memoriam

Met groot leedwezen wordt kennisgegeven van het overlijden op 11 januari jl. van oud-lid

Kees van Engelen

Hij is 70 jaar geworden. Na zijn jeugdperiode in onze vereniging was Kees in de zestiger jaren van de vorige eeuw een zeer waardevolle speler in het 1e zondagelftal en was hij bovenal een uitermate prettig mens, met wie het altijd zeer prettig toeven was. Hij bleef ook altijd in onze vereniging zeer geïnteresseerd. Aan hem zullen dierbare herinneringen worden bewaard.

Teus Verhoef