Van de Voorzitter

26 januari 2014 10:45

Beste leden, ouders/verzorgers en supporters.

De afgelopen periode zijn er een flink aantal thuiswedstrijden afgekeurd terwijl de uitwedstrijden gewoon door zijn gegaan. Ik begrijp dat onze voetballers hierover enorm teleurgesteld zijn.

Dat de kwaliteit van onze velden zo slecht is heeft wel een zéér belangrijke oorzaak: overbelasting!

Een vereniging van onze omvang moet minimaal beschikken over 4 natuurgrasvelden of 3 kunstgrasvelden. Over beide opties hebben we helaas niet de beschikking. Doordat wij het moeten doen met de velden waar we onze trainingen en wedstrijden hebben loopt de kwaliteit van met name de natuurgrasvelden enorm achteruit met alle gevolgen die jullie wekelijks mee maken.

Wat doen jullie hier dan aan hoor ik van heel veel mensen.

Door ons onderhoudsbedrijf worden het hele jaar door de nodige onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd en indien de kwaliteit van de velden daarom vraagt wordt er extra onderhoud uitgevoerd. De afgelopen weken was er ook extra onderhoud ingepland maar door het slechte weer konden de voor dit onderhoud benodigde zware machines niet de velden op en hebben wij de werkzaamheden niet kunnen uitvoeren welke wij ingepland hadden. Met alle gevolgen van dien, wederom hebben we de 2 velden moeten afkeuren.

Ook ik ben hierover enorm teleurgesteld maar zal al het nodige doen om onze velden weer bespeelbaar te krijgen.

Met sportieve groet,

Nico Peltenburg