Championsleague een seizoen plezier!

7 mei 2014 11:00

De basis is gelegd, onze toekomst zit gebakken! Afgelopen seizoen hebben de jongens (en meisjes) van de mini’s en Championsleague eens in de 2 weken op zaterdagochtend onderlinge wedstrijden mogen spelen.

Wanneer heeft u de kans om 6 Wesley Sneijder’s, 6 Robin van Persie’s, 6 Ronaldo’s en 6 maal Torres op een veld te zien staan? JUIST! Dat is dus eens in de twee weken op zaterdag ochtend op de schuine punt van het kunstgras veld.

Wat een plezier hebben deze spelers zeg! Diverse kids staan op zo’n zaterdag ochtend al rond 06.00 uur in voetbalkleding bij papa en mama aan bed. “Papa/Mama gaan we al naar het voetbalveld?” Maar helaas, het verzamelen is om 8.20 uur bij de kantine! Daar worden de shirts uitgedeeld en dan rennen ze naar veld 3 waar een aantal vaders al twee veldjes heeft uitgezet. Gedurende een uur worden er 3 partijen van 20 minuten gespeeld. Met om 9.00 uur een drinkpauze.

Tijdens deze wedstrijden valt er langs de kant, waar vele ouders staan, volop te genieten van hele enthousiaste voetballers. Ze zijn niet moe te krijgen. Onder alle weersomstandigheden komen de kids in grote getale opdraven. Terwijl hun ouders langs de kant zeiknat regenen of aan het genieten zijn van het mooie weer, gaan de kids tekeer! Uiteraard heeft de een meer talent dan de ander maar bovenal hebben ze allemaal plezier.

Erg leuk is ook om te zien dat ze zich gedurende het seizoen toch ook echt ontwikkelen en dat je nu zelfs ook ziet dat er soms overgespeeld wordt. Als er wordt geroepen “Passie” dan komt de strakke pass vanzelf. Na de wedstrijdjes gaan ze allemaal met een tevreden gevoel weer richting huis, een aantal gaat nog even met papa en of mama koffie drinken. En zie de foto…. ook op dat gebied zit de toekomst voor de barcommissie garant. De jongens zoeken nu al hun plek aan de bar! (Toekomstige 6e elftal spelers??).

Mede door de grote opkomst op de zaterdagochtenden is dit een groot succes geworden wat zeker de komende seizoenen doorgezet moet worden (mocht u hierbij willen helpen dan graag aangeven). Bedankt voor jullie opkomst en enthousiasme! Als je het plezier van de spelers ziet en merkt dat ze er iedere keer weer naar uit kijken weten wij als begeleidende vaders waarom we op onze vrije zaterdagochtend in weer en wind om 8.00 uur te velden klaarzetten.

Dan bedank ik bij deze nog even de begeleidende vaders die dit seizoen geholpen hebben waardoor dit initiatief voor de Championsleague zo’n groot  succes is geworden. Bedankt Stephan Out, Paul de Kloe, Rene van Donselaar, Remko Harms en Hassan Lairi. Uiteraard ook John van Asperen bedankt voor je enthousiaste trainingen.

Zaterdag 10 mei en zaterdag 24 mei van 8.30-9.30 uur kunnen jullie allemaal de toekomst van de VV Schoonhoven nog komen bewonderen.

Op naar volgend seizoen!

Roeland Lambers