3e training Van E naar D + voorlichting ouders

11 mei 2014 14:15

Aanstaande vrijdag 16 mei is vanaf 17:45 uur de derde training Van E naar D.

Op datzelfde moment zijn ouders uitgenodigd voor een voorlichting Van E naar D.
De kinderen gaan het veld op en de ouders gaan de kantine in.

Voor pupillen die Van E naar D gaan veranderen een aantal dingen.

Zo gaan ze op een groot veld spelen, 11 tegen 11, moeten ze scoren op grote doelen én is de buitenspelval van toepassing.
Hiernaast moeten ze ook een spelerspas hebben om te mogen voetballen.

Om ze hier op voor te bereiden hebben wij binnen de vereniging al enige jaren het programma Van E naar D.
Dit programma bestaat uit trainingen en wedstrijden.
In de trainingen word geleerd hoe ze het beste kunnen spelen en in de wedstrijden kunnen ze ervaren hoe het is om op een groot veld te spelen.

Ook is er een handig boekje waarin er alvast een aantal dingen vertelt worden over wat er zoal veranderd als ze van E naar D gaat.

Afspraken!

Trainen

Voor trainingen moeten ze zorgen dat ze 15 minuten voor aanvang klaar zijn om te gaan trainen. In Die 15 minuten kunnen wij dan gezamenlijk de trainingsspullen pakken en naar het veld lopen. Jassen, tassen en andere spullen hangen of leggen wij netjes in de kleedkamer. Er wordt geen eten en drinken meegenomen naar de velden.

Douchen

Na de training en wedstrijd is het verplicht om te douchen. Badslippers zijn verplicht. Er kunnen afzonderlijke afspraken zijn met bepaalde spelers.

Aanmoedigen en coaching

Dit is een belangrijk punt voor de ouder(s).
Het is goed als er aangemoedigd wordt waarbij de kernwoorden 'Goed', 'Ga zo door' en 'Kom op' geroepen wordt naar het team in zijn algemeenheid.
Het verzoek is om spelers niet persoonlijk aan te moedigen zoals 'Jan, lopen' 'Jan, vrij lopen' 'Ga door Jan' 'Jan, over spelen' of andere tactische aanwijzingen naar het team.
Dit is vanwege afspraken met het team en de speler die juist niet moet lopen, vrij gaan staan of wat dan ook.
De spelers weten dit over het algemeen beter dan de ouders. Het kader werkt vanuit de kwaliteiten van het team en de spelers en ontwikkelen dit verder.
Het kader coacht het team en de spelers met een bepaalde visie. Het woord 'slecht' wordt niet gebruikt.

Voor vragen kunt u terecht bij Tristan Brouwer en Ari Nagtegaal.

Met vriendelijke groet,
Tristan Brouwer