Algemeen nieuws door Teus Verhoef

4 juni 2014 15:30

Met de onderwerpen: • Weer succesvol Hemelvaartsdagtoernooi • C 1-toernooi • Informatie over door de gemeente te organiseren workshops.

Algemeen nieuws door Teus Verhoef

* Weer succesvol Hemelvaartsdagtoernooi.

Evenals voor wat betreft de vorige 40 afleveringen werd het toernooi, toernooien moet ik eigenlijk zeggen omdat er dit keer, als primeur, een damestoernooi aan dat voor lagere herenelftallen was toegevoegd. “Cor Vermeulentoernooi” heette het, naar de naam van de sponsor, voor de 3e keer, met grote waardering, als zodanig opgetreden.
Spijtig was het dat aangaande het herentoernooi zich twee teams kort voor de toernooidag hadden teruggetrokken, hetgeen voor wat betreft de dames tevens het geval was. Hierdoor moest de toch al drukke en uitstekend gefunctioneerd hebbende toernooicommissie, gevormd door personen uit de zondagafdeling (de toernooiorganisatie is trouwens ook in alle voorgaande jaren in handen van deze afdeling geweest) ook nog eens extra werk verrichten in de zin van het aanpassen van programma's. Jammer was het ook dat er gedurende de gehele dag wat regen viel, maar dit werd voor lief genomen. Echter is het weer wellicht wel de reden geweest dat de publieke belangstelling helaas niet al te groot was.
Na een openingswoord van voorzitter Nico Peltenburg en na alle gespeelde wedstrijden kwam bij de heren Nieuwerkerk als winnaar tevoorschijn en, jawel, bij de dames ons team.
Beide ontvingen een wisselbeker, uitgereikt door de Leden van Verdienste Miranda de Jong en Sjaak Driesen. Nieuwerkerk won tevens de sportiviteitsprijs naar aanleiding van een bepaald puntensysteem. Van onze zijde bezette zaterdag 5 de 4e en zondag 1 de 5e plaats.

Tot slot nog dat hongerige aanwezigen zich te goed konden doen aan heerlijke barbecueproducten en/of poffertjes, er na afloop van de toernooien nog enige uurtjes werd doorgebracht in de kantine, opgeluisterd met muziek en aan de draaitafel de bekende Schoonhovense DJ Robin van Vliet (op herhaling na al meerdere malen bij gelegenheden deze rol te hebben vervuld) en dat door Ria Rikkoert van Café De Holle Bolle Gijs de 1e prijs m.b.t. een verloting in de wacht werd gesleept, bestaande uit, bepaald niet mis, een Flatscreen TV.

Op naar het 42ste toernooi!

Een groot aantal foto´s van het toernooi kunt u hier bekijken.

* C 1-toernooi.

Over dit op 7 juni te houden toernooi een opsomming van de volgende feiten:

– Deelnemers:
Een 8-tal, afkomstig van de verenigingen Alblasserdam, BVV Den Bosch, Haastrecht
Nieuw Lekkerland, Peursum, Spirit, Warmunda (uit Warmond) en natuurlijk ons C-1. Voorwaar een aantrekkelijk deelnemersveld.

– Speeltijd:
15 minuten.

– Programma:
10.00-13.55 uur: Eerste ronde, verdeling van de teams in twee poules van vier en twee wedstrijden tegen elkaar te spelen, “één thuis en één uit”.
14.00-14.35 uur: Tweede ronde, met indelingen van de teams aan de hand van eindstanden in de eerste ronde.
14.40-15.35 uur: Finalewedstrijden in volgorde van de resultaten in de tweede ronde, te beginnen met de ploegen voor de 7e en 8e plaats en “via via” eindigend met de wedstrijd om de 1e en 2e plaats. Daarna nog prijsuitreikingen.

– Sponsor:
Peet Borst Bandentechniek.

De toernooicommissie zal, zoals van haar bekend, er ongetwijfeld weer in slagen de organisatie op rolletjes te laten verlopen.

* Informatie over door de gemeente te organiseren workshops.

Hierover volgens ontvangen correspondentie:

“Vanaf 2013 worden er door de gemeente workshops aangeboden voor alle vrijwilligers, zulks in het kader van deskundigheidsbevordering zoals omschreven in het gemeentelijke Vrijwilligersbeleid. Aan het volgen van de workshops zijn geen kosten verbonden.
Hierna een opsomming van workshops in deze maand, met vermelding van onderwerpen, data en – korte – inhoudelijke beschrijvingen.

1. Fondsenwerving.

“Het aantrekken van sponsoren en werven van structurele inkomsten kan behoorlijk lastig zijn.Wie zijn mogelijke sponsoren? Hoe benader je bedrijven? Hoe zorg je ervoor dat bedrijven binding krijgen met jouw vereniging? Tijdens de workshop leer je ook onder meer hoe je een sponsorplan opstelt.”
Datum: 25 juni van 19.30-22.00uur. Locatie nog nader te bepalen.

2. Eigen kracht, wat is dat nu eigenlijk?

Onder meer:” Wat kun je als hulpverlener betekenen voor de sporter, bezoeker en/of supporter met problemen? “
Datum: 30 juni van 19.30-22.00 uur. Ook wat deze workshop betreft zal de locatie nog worden vastgesteld.

Voor eventueel gewenste nadere informatie over één of beide workshops kan contact worden opgenomen met de gemeentelijke medewerkers Suzanne Kortlever (tel. nr. 389369, e-mail [email protected]) of René Kuzee (tel. nr. 389337, e-mail [email protected]. Tevens kan bij één van hen aanmeldingsformulieren voor één of beide workshops worden aangevraagd.”

Voorts nog dat er voor het najaar nog 5 workshops van verschillende aard qua onderwerpen zijn vastgesteld. Hierover meer in een latere nieuwsbrief.

* Niet vergeten!

Vrijdag a.s. (6 juni) is het weer oud papieravond en gehoopt wordt op volle perswagens!

Teus Verhoef