Algemeen nieuws door Teus Verhoef

11 juni 2014 14:30

Met de onderwerpen: • C 1-toernooi met ons team als winnaar • Uitje zondagafdeling • Informatie met betrekking tot het nieuwe seizoen • Oud papierzaakjes

* C 1-toernooi met ons team als winnaar.

Dit maakte het op 7 juni in eigen huis gehouden toernooi extra succesvol, al kreeg de toernooicommissie (Hayo Nagtegaal en Arco Schilt) nog wel te maken met een   terugtrekking van twee ingeschreven teams en zij daardoor het programma moesten aanpassen. Echter vormde dit geen enkel probleem voor deze ervaren en kundige organisatoren.
Gezien het zeer warme weer zal het zwembad ongetwijfeld veel meer bezoekers hebben getrokken! Jammer, want het mooie toernooi had een grotere opkomst verdiend . Maar goed, na in de finale een overwinning op Alblasserdam, kon dus de beker met de grote oren worden uitgereikt aan ons team, stralend van trots. Ook de andere vijf deelnemers ontvingen een beker en voorts waren er prijzen voor de gekozen beste speler en keeper, in ontvangst genomen door respectievelijk één van Spirit en, jawel, onze keeper Ray Bouwer, een prestatie die alle lof verdient.

Een aantal foto´s van het C1 toernooi kunt u bekijken in  het fotoalbum van C1. Heeft u ook foto´s van dit toernooi? Leuk! Klik in het fotoalbum van C1 op "upload zelf bestanden".

Voor wat betreft toernooien elders boekte B-1 het grootste succes door recentelijk 2 x  met een 1e prijs huiswaarts te keren. Het kon dit seizoen niet op voor dit talentvolle team, na in de competitie in haar klasse ook al het kampioenschap in de wacht te hebben gesleept.

Tot slot nog een verzoek van de toernooicommissie om bij eventuele vragen, opmerkingen of suggesties aangaande de toernooienorganisatie contact met haar op te nemen via [email protected]

* Uitje zondagafdeling.

In het weekend van 21/22 juni gaat de zondagafdeling, zoals al jaren het geval is na een seizoen, op stap, na daarvoor het gehele jaar te hebben gespaard.
Dit keer wordt door hen, spelers en speelsters van beide teams, commissieleden en (bege)leiders, afgezakt naar Zuid-Limburg en wel naar het bourgondische Maastricht.
Het gezelschap zal aldaar verblijven in een hostel aan de oever van de Maas. Vroeger, of  misschien nóg wel, zongen vooral Limburgers: “Als het water van de Maas eens bier was”!
Na het gebruik van koffie en natuurlijk Limburgse vlaai, wordt naar het zeer toeristische Valkenburg getrokken om aldaar de verdere eerste dag door te brengen.
Wat men allemaal gaat doen moet nog een verrassing blijven, zo hebben de organisatoren bepaald.
Na terugkomst in het hostel wordt, na daar genoten te hebben van een barbecue, de avond doorgebracht in het volop mogelijkheden biedende Maastricht, niet in het minst voor wat betreft gezellige terrassen, met als meest bekende die op het Vrijthof.
De volgende ochtend wordt na het ontbijt, wellicht met “kleine oogjes”, de terugreis naar Schoonhoven gemaakt.

De nieuwsbrief wenst het gezelschap een zeer genoeglijk weekend in deze één van de allermooiste streken in Nederland toe.

* Informatie met betrekking tot het nieuwe seizoen.

Het oog al richtend op het nieuwe seizoen, kan hierover nu al bepaalde informatie worden verstrekt, zoals aangaande oefenwedstrijden van zaterdag 1 en 2, eerste bekerronde voor wat betreft deze teams (A-categorie), opgave van ingeschreven teams voor de competitie 2014-2015 en aanvangsdata competitie.

Dit als volgt:

Oefenwedstrijden zaterdag 1 en 2

9 augustus: 12:00 uur Lekkerkerk 2 – VVS Za 2
14:00 uur Lekkerkerk 1 (4e kl. za) - VVS Za 1

12 augustus: 20:00 uur RVC '33 Reeuwijk 1 (3e kl. za) – VVS Za 1

16 augustus: 12.00 uur GRC '14 2 (Giessen) – VVS Za 2
14:30 uur GRC '14 1 (2e kl. za) – VVS Za 1

23 augustus: 14.30 uur VVS Za 1 – WDS 1 (zojuist gepromoveerd naar de 3 kl. za)

Bekerwedstrijden

19, 26 en 30 augustus: Zaterdag 1.

23, 26 en 30 augustus: Zaterdag 2.

Nog geen nadere gegevens bekend.

Inschrijvingen teams voor de competitie 2014 – 2015

Teams:

Aantal
A-junioren 2 (3)
B-junioren 5 (4)
C-junioren 4 (5)
D-pupillen 6 (6)
E-pupillen 8 (8)
F-pupillen 7 (6)
Zaterdag senioren 6 (6)
Zondag senioren 1 (1)
Damesteam zondag 1 (1)

De tussen haakjes geplaatste cijfers betreffen de aantallen in het seizoen 2013 – 2014.
In totaliteit dus een gelijk aantal teams (40) in het voorbije en komende seizoen.
Voorts zullen er wellicht andermaal twee  revecoteams gaan deelnemen aan de regionale veteranencompetitie, aannemende dat deze er weer zal komen.

Aanvang competitie

6 september   : Zaterdag 1 en Zaterdag 2.

6/7 september: B-categorie senioren, vrouwen en jeugd met bekeren.

* Oud papierzaakjes

– De ophaalactie van 6 juni kende een opbrengst van 31.940 kg. Gelukkig weer eens een “dertiger”, na het een aantal  keren met “twintigers”te hebben moeten doen.
– Volgende actie: 4 juli.

Teus Verhoef