Nieuws over kwaliteit van de velden

21 juni 2014 20:45

Beste leden, ouders/verzorgers en supporters.

In mijn bericht van begin april heb ik aangegeven dat ik heb ingesproken op de vergadering van de raadscommissie ruimte, sport en cultuur van 8 april. Wij hebben toen enorm veel  bijval gekregen van de raadscommissie. Zij waren in meerderheid van mening dat er nog deze zomer op veld 2 een kunstgrasveld aangelegd moet worden en hebben de wethouder verzocht met ons hierover in overleg te treden.

Inmiddels hebben wij diverse constructieve gesprekken met de wethouder, mevrouw Holst-Brink, gevoerd en dit heeft geresulteerd in  een college voorstel om ons een bijdrage te geven van € 175.000 om het kunstgras te kunnen aanleggen.

Dit college voorstel is afgelopen dinsdag in de raadscommissie besproken en we hebben wederom enorm veel bijval gekregen. Een raadscommissie neemt echter geen besluit, het besluit wordt door de gemeenteraadsvergadering van 26 juni a.s.  genomen. Zoals het er naar uitziet zal het een voor ons positief besluit worden.

Omdat wij zelf ook een bijdrage moeten leveren om de realisatie van het kunstgras mogelijk te maken zullen wij jullie tijdens de Buitengewone Algemene Ledenvergadering van 7 juli a.s. vragen hierover een besluit te nemen.

Ook zullen wij jullie dan informeren  over de keuze voor veld 2 en over de planning betreffende de aanleg met een oplevering van het kunstgras naar verwachting eind september 2014.

Goed nieuws dus, maar we zullen wel creatief moeten zijn en ook onze bijdrage moeten leveren aan de kosten van het veld. Maar ik ben er van overtuigd dat het ons gaat lukken en dat na september ons veldenprobleem tot het verleden behoort.

Met sportieve groet,

Nico Peltenburg