Schoonhoven trapt af op 4 augustus

16 juli 2014 21:45

Voor velen staat de vakantievoor de deur, maar voor het eerste elftal komt de start van de voorbereiding dichterbij. Op maandag 4 augustus trapt de selectie af met de eerste training. Deze zal staan onder leiding van een nieuwe trainer. In Wim Eilander heeft Schoonhoven een ervaren opvolger van Bert Potuyt gevonden.

Schoonhoven gaat dus een nieuw tijdperk tegemoet, maar niet alleen vanwege de nieuwe trainer. Want op 1 juli werden de nieuwe competitie-indelingen bekend gemaakt door de KNVB en tot ieders grote verrassing is Schoonhoven in het district Zuid 1 ingedeeld in plaats van West II. Dit jaar geen Goudse en Rotterdamse ploegen, maar voornamelijk tegenstanders uit de Alblasserwaard. Alleen Perkouw is een tegenstander die Schoonhoven de laatste jaren vaker tegenkwam.

Schoonhoven is ingedeeld met de volgende ploegen: Altena, Ameide, Arkel, Asperen, Groot-Ammers, Herovina, Heukelum, Perkouw, Peursum, SC Everstein, SVW, Sleeuwijk en VVAC. De indeling ziet er aantrekkelijk uit, maar is toch ook vooral één groot vraagteken. Want de sterkte van de tegenstander is vooraf moeilijk in te schatten.

Vooral de wedstrijd tegen Groot-Ammers springt in het oog. Schoonhoven en Groot-Ammers worden slechts gescheiden door rivier de lek, maar voor de laatste ontmoeting in competitieverband tussen beide ploegen moeten we terug naar de jaren ’80. Mooi dat deze derby weer in ere is hersteld. Maar er staan meer aantrekkelijke wedstrijden op het programma. Want ook Ameide en VVAC (Ottoland) zijn verenigingen die op een steenworp afstand van Schoonhoven liggen.

Binnen de selectie hebben een aantal mutaties plaatsgevonden. Robin van Elteren en Gerben Ruissen hebben Schoonhoven verlaten. Vanwege werk waren beide spelers niet meer in staat op zaterdag te kunnen voetballen. Van Elteren en Ruissen gaan hun geluk beproeven bij zondag 4e klasser Ammerstol. Ook Redouan Adouby verlaat Schoonhoven. De talentvolle aanvaller die vorig jaar aan de deur klopte van het eerste elftal zal volgend jaar te zien zijn bij Bergambacht.

Tegenover het vertrek van deze 3 spelers staat de terugkeer van twee oude bekenden. Jan Willem Schep keert na ongeveer 10 seizoenen terug op het oude nest. Schep speelde tegens zijn afwezigheid o.a. bij hoofdklassers, Capelle, ASWH, SC Feyenoord, en Jodan Boys. Naast Schep keert ook Joost Hagoort terug. Hagoort komt over van Zondag 4e klasser DIA. Met Jan Willem Schep en Joost Hagoort keert er veel ervaring terug, welke wellicht een positieve bijdrage zal hebben in de ontwikkeling van het elftal. In Stephan Dooms kent Schoonhoven haar 3e versterking. Dooms komt over van Bergambacht en zal de strijd aangaan met Remi van Cappellen voor een plaats onder de lat. Al met al staat er weer een prima selectie en is het aan nieuwe trainer Wim Eilander om er een elftal van te smeden.

In aanloop naar het nieuwe seizoen speelt Schoonhoven 4 oefenwedstrijd en 3 bekerwedstrijden. Op zaterdag 9 augustus staat de eerste oefenwedstrijd tegen en in Lekkerkerk (14:00 uur) op het programma. De competitie wordt aangevangen op zaterdag 6 september met een uitwedstrijd tegen SVW uit Gorinchem.