Buitengewone Algemene Ledenvergadering: Een impressie

18 juli 2014 21:00

Omdat er t.z.t. een volledig, bestuurlijk, verslag van deze vergadering d.d. 7 juli jl. over een 2e kunstgrasveld zal worden gepubliceerd. houd ik het, vooruitlopend daarop, bij dezen op uitdraging van een aantal hoofdzaken uit de door voorzitter Nico Peltenburg en penningmeester Paul van Schaik verzorgde presentatie ten overstaan van een 40-tal zeer aandachtig luisterende bezoekers.

- Financieel

Na bestuurlijk zeer frequent overleg te hebben gevoerd met de Gemeente en binnen het Platform Sportverenigingen Schoonhoven over een besteding van het betreffende Thiendenlandfonds ad € 350.000,-- is op 26 juni jl.door de Gemeenteraad uiteindelijk besloten een bedrag van € 175.000,-- naar onze vereniging te laten toevloeien. Aangezien met de aanleg van het veld naar verwachting rond € 275,000,—is gemoeid dient als gevolg daarvan € 100.000,—te worden “bijbetaald”. Naar aanleiding daarvan zal de helft komen uit een een post ten behoeve van extra veldenvoorzieningen en de helft uit een banklening, waarover nog overleg gaande is. De Stichting Exploitatie Voetbalvelden Schoonhoven (niet BTW-plichtig) is bij het totale project nadrukkelijk betrokken en is ook de uiteindelijke opdrachtgever in het kader van de realisatie. Het is nog wel zo dat het Raadsbesluit de K 5 zal moeten passeren, ten aanzien waarvan de verwachting is dat, voor het verkrijgen van uitsluitsel, 4 tot 6 weken zal zijn gemoeid. Echter wordt dit met vertrouwen tegemoetgezien.
Aanvullend: Een exploitatieoverschot bij de gemeente van € 383.000,-- over 2013, zal naar verwachting ten dele naar daartoe aan te wijzen sportverenigingen gaan. Dit is echter nog niet 100% zeker. Het biedt voor ons natuurlijk wel kansen. Nog niet bekend is wanneer hierover zal worden besloten.

- Veldkeuze

Deze is gemaakt voor het 2e veld. Er is ook gekeken naar het 1e veld, maar gebleken is dat dat hiermee € 80.000,-- meerkosten zouden zijn gemoeid, verdeeld in € 40.000,-- voor bewerking van het veld (een andere grondstructuur van dit conventionele veld dan die van het 2e (WETRA veld), € 20.000,-- voor aanpassing van de drainage en € 20.000,-- voor veldverlichting. Financieel gezien is dit volstrekt onhaalbaar.

- Planning

Verder in deze maand achtereenvolgens uiteindelijke vaststelling bestek, aanbesteding, verstrekking opdracht voor de aanleg (4 bedrijven hebben een offerte ingediend) en start in begin augustus Daarna speelklaar rond half september, mogelijk met enige uitloop.

Aan het einde van de vergadering gaven alle aanwezigen en bloc ten aanzien van alle zaken groen licht.

Nieuwsbriefmedewerker Teus Verhoef