D4: Eclatante overwinning in eerste bekerwedstrijd

28 augustus 2011 22:00

De 1-5 overwinning in het oefenduel tegen Hardinxveld, vorige week, had een positieve uitwerking op Schoonhoven D4 in hun eerste bekerwedstrijd tegen Bergambacht D3.

D4 begon de wedstrijd met veel inzet en veel combinatiespel, waardoor Bergambacht nauwelijks tegenstand kon bieden. Dat resulteerde al snel in een doelpunt van Edwin, nadat hij door Jan in de diepte was gestuurd. Edwin sneed naar binnen, speelde zich zo vrij voor de keeper en wist hem in de korte hoek te verschalken. Dat leek de ban te breken, maar gek genoeg werd het al snel 1-1 door een ‘zondagsschot’ van Bergambacht dat pardoes in de bovenhoek achter Maks verdween. Schoonhoven liet zich niet uit het veld slaan en bleef vrolijk de aanval zoeken, waardoor Imad, uit een voorzet van Jan 1-2 maakte. Vlak voor de rust scoorde Imad, in buitenspelpositie, zelfs 1-3 (assist Boris), maar de scheidsrechter keurde het doelpunt toch goed.

Na rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Bergambacht kwam alleen bij de aftrappen over de middellijn, maar werd al snel weer op eigen helft teruggedrongen. Uit één van de hoekschoppen van Hidde, kopte een Bergambachtenaar in eigen doel, terwijl Jan ook nog eens het doel wist te vinden. Aron scoorde de laatste 2 Schoonhovense doelpunten; éen op aangeven van Mark-Willem en één door de laatste man vakkundig de bal af te snoepen. Tegen het einde van de wedstrijd probeerde Bergambacht toch nog het vijandelijke doel te bereiken, maar Maks, Stefano en Patriek wisten de aanvallen te neutraliseren.

Zo werd de eindstand 1-7 en gaf dat goede hoop op een leuke bekercompetitie voor D4.