VDV reglement gewijzigd

17 september 2014 20:45

Bij deze willen wij jullie informeren dat het bestuur een voorgenomen besluit heeft genomen om het VDV reglement te wijzigen.

Het gewijzigde reglement zal ter instemming voorgelegd worden op de Algemene Ledenvergadering in oktober. Het document is uitgebreid met een aantal punten en er zijn een aantal zaken gewijzigd. Hieronder worden de belangrijkste wijzigingen genoemd:

• VDV staat voor Vanzelfsprekende Dienst Verlening i.p.v. Verplichte Dienst Verlening
  • Commissieleden zijn vrij gesteld van VDV
  • Voor leden onder de 14 jaar en voor leden die lopende het verenigingsjaar 14 jaar worden, geldt dat de ouders/verzorgers voor ieder jeugdlid  de VDV werkzaamheden dienen te vervullen tot het einde van het verenigingsjaar.
  • De verplichting tot het verrichten van VDV werkzaamheden van het spelend lid dat tijdens het verenigingsjaar 14 jaar wordt, gaat in aan het begin van het volgende verenigingsjaar.
  • Een aantal VDV werkzaamheden is gewijzigd/vervallen/nieuw:
    • Klussen/Corvee is eruit gehaald
    • Oud papier vanaf 18 jaar
    • Bardienst 18 jaar
    • Keukenhulp vanaf 14 jaar
    • hulp assistent trainer pupillen vanaf 14 jaar
    • Leiders/trainers zijn vrij gesteld van VDV
    • 1e verzuim VDV dienst inhalen + extra dienst

Het volledige nieuwe VDV reglement is te vinden op de website:

www.vvschoonhoven.nl/185/vanzelfsprekende-dienst-verlening