B1: Eenvoudig langs Haastrecht

29 augustus 2011 15:00

Zaterdag 27 augustus jl. stond voor de B1 de eerste bekerwedstrijd op het programma tegen Haastrecht B1. Via een 0-1 ruststand wist de B1 in de 2e helft eenvoudig uit te lopen naar een 1-6 eindstand in het voordeel van VVS.

Vooraf was er enige zorg om de fysieke kracht van Haastrecht maar het ontzag voor de tegenstander was snel verdwenen. Schoonhoven zette vanaf het begin goed druk op de te tegenstander en kwam zo veelvuldig in balbezit. Haastrecht werd alleen gevaarlijk door fouten en onzuiverheden in de verdediging. Echt grote kansen leverde dat voor Haastrecht niet op. Zoals gezegd kreeg de B1 steeds meer vat op het spel van Haastrecht en het creëerde ook diverse kansen. Het was duidelijk dat het de 1e wedstrijd van het seizoen was want het vizier van Julien, Nathan en Fouad stond nog niet op scherp. De mogelijkheden via de flanken waren er wel, maar er werd te zacht ingeschoten, soms over de bal heen gemaaid of de bal werd naast geschoten. Het middenveld met Jorn, Arie en Kevin stond goed, echter het initiatief in balbezit ontbrak soms waardoor de voortzetting richting aanval lastig werd. Het duurde tot de 30e minuut toen Jorn via een mooie actie zich vrijspeelde en van de rand 16-meter gebied met links de keeper met een harde schuiver kansloos liet. Hierna kreeg Schoonhoven nog enkele kansen maar de keeper van Haastrecht liet zich niet verschalken.

Na de thee kwam Daan in de ploeg en verliet Morad de ploeg. Doordat een 3-tal jongens hun sokken waren vergeten !!! moest er bij iedere wissel de sokken worden geruild. Dat kostte even tijd. In de 2e helft ging de B1 door waar het gestopt was. Haastrecht kreeg het steeds lastiger om het tempo van Schoonhoven te volgen, waardoor er gaten op het middenveld en in achterhoede begonnen te ontstaan. Daar maakten eerst Daan en later Julien dankbaar gebruik van. Daan via een intikker na goed voorbereidend werk over links en Julien met een rake kopbal na een uitgelezen voorzet van Fouad. Hayo wisselde met Jorn die last had van zijn bovenbeen en vormde zo met Mathijs, JW en Jeremy de verdediging. Haastrecht kwam uit het niets en onnodig terug naar de 1-3. Patrick kon helaas de bal niet stoppen. Zonde van het weggeven van de vrije trap en het niet meespringen bij de voorzet. Het ging te gemakkelijk. Haastrecht schoof een aanvaller naar voren en hierdoor kreeg de B1 nog meer ruimte op het middenveld en in de achterhoede van Haastrecht. Nathan vertrok en Hamza kwam in de ploeg. Hierna was het eigenlijk alleen Schoonhoven wat de klok sloeg. Julien maakte eenvoudig de 1-4 op aangeven van Fouad, Arie wist een strafschop te verzilveren en Fouad wist via een bekeken lobje de 1-6 aan te tekenen.

Al met al een prima ouverture op het seizoen. Er zijn nog wel de nodige punten ter verbetering voor de komende tijd. Er zit veel voetbal in de ploeg, met een hoger tempo, meer initiatief, eenvoudiger voetbal, korter dekken en zuiverheid in de passing kan dit nog een mooi seizoen worden.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DCV op het programma.