Gemeente organiseert workshop voor vrijwilligers

24 september 2014 19:00

Op 9 oktober organiseert de gemeente Schoonhoven een hele bijzondere workshop voor alle vrijwilligers. Voor deze workshop, die u beslist veel bagage gaat opleveren, zijn er nog plaatsen beschikbaar!

Vandaar dat wij u nogmaals op deze workshop willen attenderen.
Uw vrijwilligers hoeven niet bang te zijn dat het een soort acteer of toneelworkshop wordt.
De essentie draait om voor vrijwilligers herkenbare situaties, ook aan de hand van ervaringen van de deelnemers, op gebied van vrijwillige inzet. De acteur en trainer gaan dit laten zien en bespreken met als gevolg meer plezier, minder stress en een heldere communicatie.
Deelname is voor vrijwilligers geheel gratis. Voor de kleine verbetershow kan men zich opgeven via: [email protected] of 0182-389337
Aanmelden kan tot uiterlijk 7 oktober a.s.

Aanvang is 19.30 uur en de avond wordt naar verwachting om 22.00 uur beëindigd.
De locatie wordt nog bepaald aan de hand van het aantal definitieve deelnemers. Waarschijnlijk in ontmoetingsruimte van Zorgpartners Sola Gratia of anders in het Arto theater. Daarover wordt u nog geïnformeerd.
Hieronder treft u nog informatie aan over de workshop die verzorgd zal worden door Goal Trainingen.

De Kleine Verbetershow.

'Het verschil zit hem in de kleine dingen!'

Als vrijwilliger heb je je hart op de juiste plek en zet je je in voor de zaak. Toch kun je in je praktijk wel eens lastige situaties tegenkomen die je plezier èn ook het eindresultaat nadelig beïnvloeden.
In de Kleine Verbetershow leer je dat door dingen net even iets anders of in een andere volgorde te zeggen, je een prettigere communicatie krijgt met de ander. Je krijgt meer controle over jezelf en over die, soms lastige, situatie. Dat zorgt voor fijnere communicatie, minder stress en méér (werk)plezier.
Een aantal acteurs laten zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Dat doen ze met behulp van door jullie aangegeven voorbeelden van wat je zo tegenkomt in je vrijwilligerswerk. Door middel van regie-model en improvisatietheater kun je de acteurs aanwijzingen geven over hoe te spelen.
Al improviserend zetten de acteurs een situatie uitvergroot, met de nodige humor neer en laten ze zien wat het effect is van een hele andere benaderingswijze. Je zult ervaren hoe goedbedoelde tips de boel soms kunnen laten ontploffen en hoe je wel een prettige samenwerking tot stand kunt brengen.
Als je het leuk vindt, en durft, improviseer je zelf gewoon mee. Alles mag en alles kan in de Kleine Verbetershow! Aan het eind van de avond heb je een hoop concrete tips waarmee je in je eigen vrijwilligerswerk je voordeel kunt doen.

Gemeente Schoonhoven.