Algemeen nieuws door Teus Verhoef

24 september 2014 19:15

Met de onderwerpen: • Zaterdag 1 niet langs Asperen • Gegevens over nieuwe revecocompetitie • Uit een boekje

Algemeen nieuws door Teus Verhoef

* Zaterdag 1 niet langs Asperen.

Dit was zaterdag jl. in en tegen Asperen het geval. Bij aanvang van de wedstrijd had ons team 4 punten en Asperen 1 punt. Op grond daarvan werden de onzen goede kansen toegedicht, maar moest genoegen worden genomen met een gelijkspel van 1-1. Weliswaar was ons elftal meer in balbezit, maar was ook Asperen uit counters enige malen gevaarlijk. Kort voor het einde van de wedstrijd bracht Rogier Peltenburg ons op 0-1, doch wist Asperen, in blessuretijd, de stand alsnog gelijk te trekken.
Voor wat betreft de stand op de ranglijst is SC Everstein nu met 9 punten alleen koploper en volgen Heukelum en Sleeuwijk ieder met 6 punten. Ons team neemt met 5 punten de 4e plaats in.
Zaterdag a.s. wordt om 14.30 uur thuis gespeeld tegen de koploper en dat belooft wat te gaan worden, dit tevens voor wat betreft de door het bestuur van de supportersvereniging te organiseren barbecue tussen 15.30 en 19.00 uur op ons complex. Laat het op de 27ste een dubbel feestelijk gebeuren worden, met een zege van zaterdag 1 en een zeer in de smaak vallende barbecue! Deze bestaat uit hamburger, worst, saté, bolletje. De leden van de supportersvereniging betalen hier € 2,50 voor en niet-leden € 4,--. Losse verkoop: € 2,--per snack.

Terug naar zaterdag jl. boekte ons 2e elftal een zege van 2-1 op DCV 2, met als doelpuntenmakers Arie Versluijs en Mimoun Aklalouch. Door de scheidsrechter werd met gele kaarten gestrooid, waarom was in een aantal gevallen niet duidelijk, en moest Ron de Vries 20 minuten vóór het einde van de wedstrijd na een 2e gele kaart het veld verlaten. Maar de onzen hielden knap stand. Zaterdag a.s. speelt het team om 11.00 uur uit tegen Soccer Boys 2.

Tot slot over afgelopen zaterdag nog dat er in totaal 36 wedstrijden werden gespeeld ( 16 thuis en 20 uit), waarvan er 20 werden gewonnen. 12 verloren gingen en 4 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 55,55%, gelukkig veel hoger dan in de vorige weken het geval was.

* Gegevens over nieuwe revecocompetitie (regionale veteranen competitie)

Regionale Veteranen CompetitieOp 25 september zal deze competitie voor de 12e maal een aanvang nemen, zulks met deelname van Bergambacht (3 teams),Spirit en VVS (2 teams), DCV, Gouderak (nieuw), Haastrecht, Lekkerkerk, Perkouw en Stolwijk. Aldus 13 team, een record naar mijn weten. Er wordt eenmaal per twee weken op donderdagavonden gespeeld (7 tegen 7 op een half veld met pupillendoeltjes en een speeltijd van 2 x 35 minuten), terwijl in het geval van afgelastingen de tussenliggende donderdag voor inhalen wordt bestemd.
De competitie begint op 25 september en omdat met een oneven aantal teams wordt gespeeld is er iedere speelavond 1 team vrij. Voor wat de 1e ronde betreft is ons 1e team vrij en speelt het 2e team uit tegen Gouderak. Ammerstol en SPV willen ook aan de competitie gaan deelnemen, maar het is nog niet zeker of zij voor wat betreft dit seizoen nog kunnen worden ingeroosterd.
Op vrije donderdagavonden wordt er door onze teams, tenzij spelend, driftig getraind en na trainingen en wedstrijden wordt een algemeen en altijd uitermate gezellig bezoek aan de kantine gebracht. Advies: Kom eens kijken om waar te nemen dat de “oudjes”, met alle respect uitgesproken, het bepaald nog steeds niet zijn verleerd en ook altijd nog fel strijden voor de winst.
De nieuwsbrief wenst onze beide teams in de nieuwe competitie veel plezier en succes toe.

* Uit een boekje.

Van onze toparbiter Harry van Waas ontving ik het boekje “Hé Scheids, jij hebt thuis zeker niks te vertellen” te leen. Het boekje staat bol van anekdotes, niet alleen voor wat betreft spelers contra scheidsrechters en andersom, maar ook over humor in de kleedkamers en in kantines. Hieronder laat ik u kennisnemen van enige anekdotes inzake de eerste materie. Ik vond ze wel aardig en u hopelijk ook. Later misschien ook aandachtbesteding aan anekdotes in kleedkamers en kantines. Maar nu dus over de “scheids”, luidend;

- Speler : Scheids, kom eens uit de middencirkel. Er zit toch geen prikkeldraad omheen?
- Speler 2 : Vraag het keukenpersoneel of ze de frituur aanslingeren. Misschien dat hij dan in beweging komt.

- Scheidsrechter : Jullie staan maar met 10 man op het veld.
- Speler : Ja, begin maar vast, er staat er nog één in de struiken te kotsen.

- Speler na een dubieuze beslissing van de scheidsechter: Hé scheids, er staat hier een hond te blaffen, is die van jou of zo? Blinde.

- Speler : Hé scheids, de muur staat niet op 9 meter.
- Scheidsrechter: Klopt, hij staat op 9 meter vijftien, net zo lang als mijn...

- Scheidsrechter, niet gediend van een gillende moeder: Koop een stevige b.h. voor je hang......, en houd daarna je mond.

Teus Verhoef