Algemeen nieuws door Teus Verhoef

1 oktober 2014 20:45

Met de onderwerpen: • Zaterdag 1 legt het af tegen de koploper • Reanimatiecursus: Schrijf u in! • Oud papierzaakjes • Uit een boekje

* Zaterdag 1 legt het af tegen de koploper.

Een grote schare bezoekers, ook van de zijde van SC Everstein, de koploper dus, was getuige van een wedstrijd die eigenlijk in ons voordeel zou moeten worden beslist om dichter bij de top te geraken, maar gebeurde dit helaas niet. Na 1-1 in de eerste helft (onzerzijds gescoord door Rogier Peltenburg), liep Everstein in de 2e helft uit naar 1-4, waar ons team eerder ook enige kansen kreeg om op 2-2 te komen en er één op miraculeuze wijze uitbleef. Gezien het totale spelbeeld al met al geen onverdiende overwinning van Everstein, ofschoon wel te hoog uitgevallen.

Voor wat betreft de stand op de ranglijst is Everstein (overigens nog niet zo lang geleden één seizoen in de 1e klasse gespeeld) uiteraard koploper gebleven met nog steeds geen puntenverlies, gevolgd door Sleeuwijk en SVW met 7 punten. Ons team is van de 4e naar de 8e plaats gezakt en gaapt er nu een gat van 7 punten met de bezetter van de 1e plaats.

Zaterdag a.s. wordt dicht bij huis gebleven door de uitwedstrijd tegen Groot Ammers, dat 6 punten heeft en op de 6e plaats staat. Al verder kijkend, word top 11 oktober thuis de aloude derby Schoonhoven-Perkouw gespeeld, tegen wie wij het in het verleden niet zelden moeilijk hebben gehad. Maar het kan verkeren!

Ons 2e team was in Bleiswijk kansloos tegen de koploper Soccer Boys 2, dat nog zonder puntenverlies is. Het werd 5-1 en Ron de Vries zorgde onzerzijds voor de treffer. Het team staat nu op de 8e plaats. Op 4 oktober wordt om 12.45 uur thuis gespeeld tegen Zevenhoven 2.

Over afgelopen zaterdag nog dat:

- De Supportersvereniging zich zeer duidelijk liet zien door bij de wedstrijd van zaterdag 1 balsponsor te zijn, nota bene door het bestuur van de vereniging de bal uit eigen zak betaald(!), de pupil van de week mocht aanwijzen, waarbij de keuze op Jade den Oudsten was gevallen, en op het complex een barbecue organiseerde, waaraan zeer velen zich te goed deden.

Kortom, een zeer succesvol begin voor wat betreft verder te organiseren activiteiten in dit seizoen door het bestuur van de Supportersvereniging.

-Er in totaal 37 wedstrijden werden gespeeld (14 thuis en 23 uit), waarvan er 17 werden gewonnen, 19 verloren gingen en 1 wedstrijd in een gelijkspel eindigde. Aldus een winstpercentage van 45,95.

* Reanimatiecursus: Schrijf u in!

Een eerder in dit jaar geplande cursus kon door toen te weinig inschrijvingen helaas geen doorgang vinden. Gezien het grote belang hiervan proberen we alsnog voldoende deelnemers voor het volgen van de cursus te kunnen noteren. De cursus geldt als “opfrisser”(gebruikelijk) voor een 10-tal personen die deze in een eerder stadium hebben gevolgd, maar ook nieuwelingen zijn, met graagte, welkom om deel te nemen Een docent van een gecertificeerd opleidingsinstituut is cursusleider. Er wordt geoefend in het reanimeren met gebruikmaking van een defibrillator, een apparaat dat door een elektrische stroom een korte stilstand van het hart bewerkt. Met name voor kader wordt de cursus c.q training zeer belangrijk gevonden, teneinde door verkregen kennis in het eventuele geval van een hartstilstand van een persoon op of rond de velden adequaat eerste hulp te kunnen verlenen en daardoor mogelijk een mensenleven kan redden. Inschrijving dient vóór 17 oktober a.s. te geschieden bij Bert de Bruin in de commissiekamer. Aan de hand van het aantal inschrijvingen zal, afhankelijk daarvan, de cursus op een avond van 19.00 uur en 21.30 uur worden gehouden. Deelname is gratis. Doen!

* Oud papierzaakjes

- De financiële opbrengst van de actie d.d. 5 september bedroeg € 42,50 per ton, aldus € 5,— boven de standaardprijs van € 37,50. Dat bij een aantal kilogrammen van liefst 41.900 was dit een mooie meevaller.

- Vrijdagavond is het weer oud papieravond en hopelijk zal er ook dan weer hoog worden gescoord.

* Uit een boekje!

In de vorige nieuwsbrief heb ik u deelgenoot gemaakt van een aantal anekdotes uit het boekje “Hé scheids, je hebt thuis zeker niks te vertellen”?. Toen gericht op die voor wat betreft spelers contra scheidsrechters en andersom, wil ik u nu voorzien van een aantal anekdotes over humor in de kleedlokalen e.d. Hopelijk vindt u deze leuk en hier komen ze.

- Speler: “ Tim, wanneer geef jij eens een rondje?”

Andere speler: “Ik denk nooit. Hij is zo gierig dat hij in de tuin gaat blaffen om een hond uit te sparen”.

- Speler: “ Ik kom donderdag niet trainen, jongens, ik heb wat te vieren. Het vrouwtje is zwanger”.

Eén van de andere spelers: “O, leuk. Weet je ook van wie?”

- Speler A: “Wie is die scheidsrechter?

Speler B: “Makkelie”.

Speler A: Hij geeft de kaarten wel erg makkeliek”.

- Speler : “Trainer, mag ik vandaag aanvoerder zijn?”

Trainer: “Dat zal moeilijk gaan vanaf de bank”.

- Een vrouwspersoon: “Praten jullie wel eens over mij? “

Een speler:”Ja,natuurlijk, jij bent onze wisselbeker”.

- Speler: “Boys, vinden jullie het goed als we zo even een minuut stilte houden”.

Tegenstander: “Ja natuurlijk, voetbalde hij ook in jullie team?”

Speler weer: “Nee, het was de hond van de trainer”.

- Speler: “We staan met 3-0 voor, mag ik nu eindelijk eens in de spits staan? “

Trainer: “Als je zo graag in de spits wil staan, dan pak je maandagmorgen de auto en rij je de Ring Amsterdam op”.

Teus Verhoef