De eerste test van de nieuwe C2, en wat voor één!

29 augustus 2011 21:45

Zaterdag 27 augustus was de dag van de eerste wedstrijd van de nieuwe C2. Een nieuw team bestaande uit drie 2e jaars C-spelers aangevuld met 10 1e jaars spelers.

Het was hun eerste officiële wedstrijd, voor de beker, in het zeer regenachtige Berkel. Zoals het hoort, was er een gezonde spanning, waarbij er nog niet bekend was wat dit team zou doen in een echte wedstrijd. Vol goede moed betraden ze het veld, waarbij de supporters van de tegenstander in grote getalen waren komen opdagen om natuurlijk hun team aan te moedigen. Leuke spontane supporters, waarbij zelfs een blonde vrouwelijke supporter in geuren en kleuren begon te vertellen wat je wel niet allemaal in een Porsche kan doen.

De eerste 10 minuten waren voor Schoonhoven belangrijk, het was het aftasten van de eigen posities en het opnemen van de speelstijl van de tegenstander. Het nagenoeg volledige tweede jaars team van Berkel zette zoveel mogelijk druk op Schoonhoven, maar iedere aanval werd rustig opgevangen en na 10 minuten begon ons team doormiddel van goed overspel de druk op de tegenstander op te voeren. Voor de meegereisde supporters, maar ook voor de supporters van de tegenstander, was het een zeer goede en spannende wedstrijd om naar te kijken. Iedereen bleef ook zelfs tijdens de toenemende regen kijken.

Opvallend in de speelstijl van onze C2 was de rust en goede opbouw vanuit de eigen verdediging waarna via de snel schakelende middenvelders met grote variatie de aanvallers werden aangespeeld. Hierdoor werd het voor de tegenstander zeer moeilijk om vat te krijgen op Schoonhoven. De eerste helft werd afgesloten met een voorsprong van 0-2 voor Schoonhoven, waarbij de efficiëntie en het overspel de basis waren voor de mooie doelpunten.

Waar in het verleden na een goede eerste helft, de tweede helft nonchalant werd begonnen, was het zeer indrukwekkend waarmee de C2 de tweede helft begon. Alsof er geen pauze was geweest pakten ze het spel van de eerste helft weer probleemloos op. De goed fluitende scheidsrechter zorgde er ook voor dat zelfs bij de toenemende regen de supporters bleven kijken naar deze goede wedstrijd. Vanaf het moment dat de tweede helft begon, was Schoonhoven het sterkere team. Wat opvalt in dit team, is dat wanneer er gewisseld werd, op welke positie dan ook, de kwaliteit van het spel hetzelfde bleef. Het overspel,  het elkaar kunnen vinden, altijd iemand die vrijstond, het overnemen van elkaars posities zorgden voor een zeer verdiende eindstand van 0-4 met tevens een waardering van de tegenstander en haar supporters.

Een compliment gaat uit naar de nieuwe trainer en teamleider die met veel rust hun team neergezet hebben, waarbij een aantal jongens op andere positie speelden ten opzicht van hun posities in het verleden. Hun rust en hun positieve inbreng hebben een hoop speelvreugde gebracht in het team, ja, er zijn er altijd die wat beter zijn dan de rest, er moet zeker één goede dirigent zijn, en die was er, maar tijdens deze wedstrijd waren alle 13 spelers gewoon goed. Ze hebben zich allemaal voor 100% gegeven met als resultaat de goede verdiende overwinning. Leuk om te zien dat speelvreugde gecombineerd met respect voor elkaar maar ook voor de tegenstander zulke mooie wedstrijden brengt.

Toch één klein minpuntje, we hebben Sponge Bob zien lopen langs de lijn. Helaas liep onze grensrechter zonder de juiste kleding langs de lijn en bij deze regen was zijn gewicht met 10 liter water vermeerderd. Een tip voor een potentiele sponsor, geef die man een jasje voor 2 x 35 minuten reclame.