Zaterdag 2 wint eerste competitieduel

4 september 2011 10:45

Op zaterdag 3 september 2011 moest het 2e elftal aantreden voor het eerste competitieduel tegen Gouda 2. Na de knappe prestaties van afgelopen seizoen met het 2e elftal, en de daaraan gekoppelde promotie, moest er direct een, op papier, zware partij gespeeld worden tegen Gouda 2 die gedegradeerd was uit de reserve 2e klasse.

In de 3 bekerwedstrijden werd er tweemaal gespeeld tegen reserve 2e klassers en dat ging het 2e goed af. Het 2e bekert door en heeft in die wedstrijden op elkaar ingespeeld kunnen raken. Vergeleken met vorig seizoen zijn er aardig wat wijzigingen en dit is positief omdat er door de brede selectie gewoon goede teams geformeerd kunnen worden.

Na het eerste fluitsignaal ging het 2e verzorgt voetballen waarbij rekening gehouden moest worden met de warmte. Het spel werd goed gespeeld en door ons goede spel konden er mooie combinaties plaatsvinden. Na ongeveer 15 minuten werd Martin Schep gelanceerd en was de keeper te laat met ingrijpen. In plaats van de bal raakte hij Martin Schep en kon hij vertrekken met een direct gegeven rode kaart. De vrije bal kon echter niet gescoord worden. Gouda verdedigde goed en georganiseerd maar het was toch weer Schoonhoven 2 dat met een paar mooie combinaties in de 20e minuut op 1-0 kwam. Robin zette Kenneth voor het doel en die twijfelde niet. Op dat moment had Schoonhoven 2 het hele spel in handen en werd er goed gespeeld. In de 30e minuut was het Yassine die Kenneth goed aanspeelde en wederom twijfelde hij niet. 2-0! Het spel werd wat minder op dat moment en er kwam teveel ruimte tussen de linies. Schoonhoven 2 wilde op dat moment teveel en Rob Arbeider kwam te ver naar voren te staan. Rob moest hierna een diepe bal achterna en greep in op het moment dat zijn tegenstander voor wilde geven. De tegenstander schoot tegen zijn voet aan en er kon niet voorkomen worden dat Rob zijn enkel eveneens geraakt werd. Rob moest eruit en wij moesten wachten met wisselen tot er een ander dood spelmoment was om Hidde in te kunnen brengen. Gouda gaf in een onachtzaam moment een hoge voorzet op hun spits die netjes kruiselings inkopte. 2-1.

In de rust werd gehamerd op onze speelwijze, inspelen van spelers en invulling van posities. Rust en zuiverheid waren de belangrijkste punten. Wij wisten dat Gouda moest en zou komen.

Na de rust startte Schoonhoven 2 net iets te slap maar herstelde zich na enige minuten prima. Gouda kon niet in het spel komen en Schoonhoven was veelvuldig in balbezit. Bij een enkele tegenstander was de frustratie iets teveel en botvierde dit op de scheidsrechter. Hij kreeg zijn tweede gele kaart in de wedstrijd en moest dus eveneens met rood vertrekken. Schoonhoven was de tegenstander steeds net iets te snel af. In de 52e minuut was het Martin Schep die een schitterende pass op Kenneth gaf en die alleen maar de bal hoefde te raken met zijn hoofd. 3-1!

In de resterende tijd was het Schoonhoven wat continue in balbezit was en mede door de warmte de bal lekker rond speelde. Benny Kreuk hoefde niet meer ingebracht te worden na zijn wedstrijd bij het 3e elftal. Exact op tijd floot de scheidsrechter af en zo konden de eerste 3 winstpunten genoteerd worden.

Opstelling zaterdag 2: Daniël Mores – Rob Arbeider (Hidde van As) – Osin Peltenburg – Corneille de Weerd Bel – Steven de Jong – Erik Hartvelt – Nabil Belali – Martin Schep – Yassine Bojada (Robert Spruit) – Kenneth Wijngaarden – Robin van Elteren.