B1 bindt ook DCV B1 aan de zegekar

4 september 2011 12:15

Onder ideale voetbalomstandigheden, lekker zonnetje en mooi veld, wist de B1 DCV eenvoudig opzij te zetten via een 2-4 winst. De score had hoger uit kunnen vallen als bij de afronding het vizier op scherp zou staan en de zuiverheid in de laatste eindpass beter was.

Schoonhoven B1 reisde onder ideale (na)zomeromstandigheden  af naar Krimpen aan de IJssel om daar tegen DCV B1 aan te treden. De afspraken werden in de kleedkamer nogmaals herhaald en het strijdplan was duidelijk. Het zal wel gelegen hebben aan de warmte want de afspraken werden niet nagekomen en de inzet was in aanvang ver te zoeken. Er werd niet scherp gedekt, niet afgejaagd en we stonden niet goed opgesteld. Hierdoor moest er vooral op het middenveld onnodig veel meters worden gemaakt omdat we constant een stapje te laat waren. DCV wist dit niet goed uit te buiten. Mede omdat  bij iedere aanzet tot een aanval van DCV de verdediging van VVS rigoureus ingreep. De B1 kreeg wel de betere kansen. Fouad wachtte te lang bij een schotkans, Julien schoot uit een moeilijke hoek op de lat en Nathan schoot van dichtbij tegen de keeper aan. Toch scoorde Julien uiteindelijk de openingstreffen door na een mooie dieptepass van Mathijs de keeper te verschalken. Niet veel later kon DCV op gelijke hoogte komen door niet adequaat ingrijpen in de verdediging. Via een Schoonhovens been verdween de bal langzaam in het doel. Net voor de pauze wist de B1 weer op voorsprong te komen. Daan werd via een bekeken dieptepass van Nathan alleen voor de keeper gezet. Hij hield de zenuwen in bedwang en scoorde mooi in de hoek. Jorn kreeg hierna nog een kans, maar zijn lobje over de vallende keeper werd nog net aangeraakt.  Slecht uitverdedigen aan Schoonhovense zijde luidde net voor het rustsignaal de 2-2 in.

Na de rust was het beste aan de zijde van DCV verdwenen. Schoonhoven was heer en meester en kon naar hartenlust combineren. Dit ging soms gepaard met mooi combinatievoetbal en mooie aanvallende acties. Maar evenzoveel keer of wellicht vaker met slordig balverlies en het kiezen van de moeilijke oplossing. Ook in de afronding liep het niet soepel. De kansen waren er wel, maar het echte ‘killersinstinct’ was er (nog) niet. Via een strafschop waarbij Nathan werd neergehaald kwam de B1 op een 2-3 voorsprong. Arie wist de strafschop onberispelijk in te schieten. Hierna leek de ban gebroken, zeker toen Julien een mooie aanval met links snoeihard in de bovenhoek inschoot en de keeper kansloos liet.  De mogelijkheden om verder uit te lopen naar een grote score waren er wel, maar zoals gezegd het vizier en overleg in de combinatie stond in de weg. Net voor het einde van de wedstrijd moest Kevin nog handelend optreden bij een knap afstandschot van DCV. Kevin bokste met een mooie reflex de bal uit de hoek. Dat was direct het laatste wapenfeit van de wedstrijd. De uitstekend leidende scheidsrechter floot snel daarna voor het einde.

Aankomende zaterdag is de B1 vrij, de week daarna moeten de jongens aantreden tegen Nieuwerkerk.