B1 wint verdiend met 1-0 van Bergambacht B1

Bergambacht B1

B-Junioren beker poule, B1, Groep 2 06

22 september 2012 11:30

Zaterdag 22 september stond de wedstrijd tegen Bergambacht op het programma. Deze wedstrijd was toch iets meer dan een normale wedstrijd, omdat er veel bekenden en klasgenoten bij Bergambacht spelen. Schoonhoven was dus gebrand op een overwinning.

Schoonhoven begon moeilijk aan de wedstrijd. Bergambacht zette vroeg druk en ze kregen al snel twee grote kansen. Deze werden allebei maar net naast geschoten. Hierna kwam Schoonhoven steeds beter in de wedstrijd. Schoonhoven creëerde kans op kans, maar het doelpunt viel maar niet. Elke keer lag of de keeper in de weg, of er werd over of naast geschoten. Zo eindigde dus de eerste helft.

De tweede helft moest Schoonhoven beter druk gaan zetten, veel minder met de bal gaan lopen en meer de bal rond laten gaan. Dit ging ook steeds beter naarmate de wedstrijd zich vorderde. Schoonhoven ging verder met waar het in de eerste helft gebleven was, met kansen creëren. Maar net als in de eerste helft wilde de bal er maar niet in gaan. Bergambacht begon ook iets beter te voetballen in de tweede helft, al creëerde ze weinig kansen. Bergambacht kwam niet verder dan een volley vanuit de tweede lijn en schot van rand zestien.

Schoonhoven bleef aanzetten en toen viel uiteindelijk toch dat verdiende doelpunt. Tiago schoot op de paal, waarna hij nog een keer op de keeper schoot. De bal kwam toen voor Shahram z’n voeten en schoot de bal dan eindelijk binnen. Zo stond het dus 1-0. Bergambacht probeerde nog de gelijkmaker op te zoeken, maar dit was tevergeefs. Zo eindigde deze wedstrijd dus met een verdiende overwinning met 1-0 in het voordeel voor Schoonhoven.